Ønskebarn forum  
Gammel 16-02-2006, 11:54   #1
tintus
Nykommer

tintus sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Standard Bulgaria

Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har erfaringer med å adoptere fra Bulgaria? Noen som kan gi oss positive og negative erfaringer?
tintus er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-02-2006, 14:10   #2
may kristin
Velkjent

may kristin sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Rogaland
Standard

Hei!

Vi skulle egentlig adoptere fra Bulgaria, men fordi det ble en så langvarig prosess å tilpasse seg Haag-konvensjonen så byttet vi til Ungarn. Vi bruker InorAdopt og jeg er sikker på at de kan svare deg på alle spørsmål. De er veldig hyggelige og imøtekomne både på mail og tlf.

I tillegg er det 1 stk på adopsjonsdagbøkene som skal adoptere fra Ungarn - så du kan jo sjekke med henne.

Lykke til!
Gammel 17-02-2006, 11:59   #3
Tidligere bruker
Gjest

Standard

Hei Tintus og velkommen hit!
Kjekt med enda flere som tenker på Europa. Vi skal adoptere fra Ungarn (kanskje det er meg May Kristin henviser til over), og er veldig fornøyd med det valget.
Soulla70 har adopsjonsdagbok, og hun skal adoptere fra Bulgaria. Du får titte innom henne en tur....

Da vi tok valget stod det mellom Ungarn og Bulgaria. Idag er vi veldig glade for at vi valgte som vi gjorde. Det har gått veldig sent i Bulgaria lenge nå, og den siste oppdateringen på InorAdopt sine sider sier følgende:

[I]"Vi kan ta imot et begrenset antall søkere med aldersramme 0-3 som det laveste, evt. søknader om søsken. Det er for tiden venteliste for å få formidlingsbekreftelse på Bulgaria"[/I]

Du kan jo selv sjekke på [URL="http://www.inoradopt.no"]www.inoradopt.no[/URL]

Og som May Kristin skriver, InorAdopt er kjekke og snakke med og behjelpelige med svar på alt du måtte lure på.

Blir spennende å høre hvilket land dere velger tilslutt, lykke til :klemmer:
  Svar med sitat
Gammel 23-02-2006, 12:19   #4
Tidligere bruker
Gjest

Standard

Hei igjen Tintus, er du fremdeles her på fub??
  Svar med sitat
Gammel 23-02-2006, 22:11   #5
tintus
Nykommer

tintus sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Standard

Hei!
Joda, jeg er innom her nesten hver dag og leser litt. Vi vingler mye fram og tilbake når det gjelder valg av land. Men vi stresser ikke. Vi har et forsøk til i Trondheim før vi må ta stilling til adopsjon. Men siden sjansene er så små for å lykkes med prøverør, så leser vi mye om det å adoptere.

Når det gjelder land, så synes jeg det er veldig vanskelig. Egentlig så virker det som om Kina er det landet som vil være lettest for oss å adoptere fra, bortsett fra at jeg ikke er gammel nok enda. Men tiden går jo, så jeg bikker nok den magiske grensa før vi eventuelt er i gang.
tintus er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-02-2006, 17:10   #6
Rachel
Fastboende

Rachel sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Vestfold
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av tintus
Hei!
Joda, jeg er innom her nesten hver dag og leser litt. Vi vingler mye fram og tilbake når det gjelder valg av land. Men vi stresser ikke. Vi har et forsøk til i Trondheim før vi må ta stilling til adopsjon. Men siden sjansene er så små for å lykkes med prøverør, så leser vi mye om det å adoptere.

Når det gjelder land, så synes jeg det er veldig vanskelig. Egentlig så virker det som om Kina er det landet som vil være lettest for oss å adoptere fra, bortsett fra at jeg ikke er gammel nok enda. Men tiden går jo, så jeg bikker nok den magiske grensa før vi eventuelt er i gang.

Ja, det er jo fint å lengte etter å bli eldre også... Lykke til enten det blir slik eller sånn! :kryss:
Gammel 24-02-2006, 17:41   #7
Tidligere bruker
Gjest

Standard

Lykke til med prøverørsforsøk og adopsjonstanker, uansett så blir det nok en liten på dere tilslutt skal du se.....:klemmer:
  Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder