Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Generelt om ufrivillig barnløshet > Fosterhjem

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14-10-2013, 10:26   #201
Herr&FruLyse
Nykommer

Medlem siden: Jun 2012
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Knottemamma Vis innlegg
Vi har tenkt å gå på et infomøte som skal være i nærheten om ikke lenge, men jeg er litt skeptisk kjenner jeg. Jeg er veldig redd for å bli glad i et barn og at det så skal bli tatt fra oss igjen. Hvordan takler man det? Hvordan klarer man egentlig å legge sjela si i disse barna når man vet at de kan forsvinne ut av livet ditt igjen og man aldri ser dem igjen?

Det er det som på en måte er "ulempen" ved å være fosterhjem. Noen får en varig plassering, som ikke blir varig, noen får en kortvarig, som blir varig. En vet aldri. Mye av dette er nok pga det er ulike elementer som spiller inn hver gang saken kommer opp til ny rettsbehandling.

Vi er i en fase nå der vi ikke vet om vi får beholde prinsessen vår. Vi har valgt å ta en dag av gangen, så godt det lar seg gjøre. Og hvis det skulle ende opp med at biologiske foreldre får henne tilbake, har vi investert tid, og gode opplevelser for henne. Slik at hvis tilbakeføring blir en realitet, så har vi gitt henne ett godt utgangspunkt å "gro" videre på. Er ikke enkelt, og det er sårt å tenke på, for i våre øyne, er hun vår datter.

Men anbefaler dere å melde dere på Pride kurset. Er ett bra kurs, en får opplæring i hva det vil si å være fosterhjem, hva som forventes etc. En får også snakke med andre enten i samme situasjon som dere, at dere ønsker dere flere barn, eller de som ønsker å hjelpe barn som ikke har det så bra.

Hvis det er noe du/dere lurer på, bare send meg en PM.
Herr&FruLyse er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-10-2013, 10:26   #202
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Hei hei. Leste innlegget ditt og kjente meg igjen...Er riktignok ikke deprimert eller ufør....men savnet etter et barn sammen med mannen jeg elsker er der like fullt. Jeg traff mannen min sent i livet. vi er begge 42 og har prøvd å få egne barn i snart 2 år. Ingen av oss har barn og siden vi giftet oss nå i mai blir vi over aldersgrensen for å søke om adopsjon (må være gift i 3 år før man i det hele tatt kan søke pluss all ventetid for å bli godkjent og for å få tildelt)
Vi ble utredet hos Klinikk Hausken og fikk beskjed om at prøverørsforsøk nærmest ville være bortkastet pga mine dårlige egg. Hans svømmere var heller ikke optimale. Hjelp hos det offentlige er uansett ikke mulig pga vår alder....

Vi har bestemt oss for å prøve å få hjelp i utlandet der eggdonasjon er lov. Har du tenkt på den muligheten? Vi har hatt en runde med forøk i Hellas nå i juni men det var dessverre negativt. Prøver igjen nå i november men det blir jo dyrt...
Mannen min og jeg har også diskutert å bli fosterforeldre. Han har vært positiv til alle mine forslag før både med adopsjon, prøverør, eggdonasjon og også eventuelt sæddonasjon men han er mer lunken til fosterhjem. Han er en veldig følsom mann og sier det samme som dere. Han ville blitt knust om han ble glad i en liten jente eller gutt for så å måtte levere det tilbake - kanskje til og med vite at det ikke hadde det bra.

Vi kommer til å ta noen flere runder i Athen med eggdonasjonsforsøk før vi eventult melder oss på et PRIDE kurs...
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-10-2013, 10:52   #203
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Vil ellers bare påpeke at jeg er veldig postitivt innstilt til å bli forsterforeldre.

Jeg vil veldig gjerne gi min kjærlighet, varme og omsorg til et barn som trenger. Et barn som savner nære voksenpersoner som ser nettopp det barnet og er der for dem. Det er så mange som ikke har det godt.

Vi får så hva fremtiden bringer...Det er dette med å risikere å gi barnet tilbake som er vond og som gjør at vi ikke er helt klar for det enda...
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-10-2013, 21:42   #204
Knottemamma
Stamgjest

Medlem siden: Dec 2011
Standard

Takk for svar jenter Beklager at det tok litt tid å svare, men hadde en liten nedtur, før jeg plutselig gledet meg veldig og alt føltes helt rett! Og så fant jeg ut av tre nye graviditeter på facebook og det ble veldig mye skravling rundt en graviditet når vi var ute med jobben... Så da fikk jeg en skikkelig nedtur igjen. Er ikke like hardt å komme opp igjen denne gangen, så satser på at det retter seg etterhvert.

I dag fikk vi også vite at bikkja vår har en utrolig aggressiv brystkrefttype - faktisk hadde hverken dyrlegene eller de som foretok testingen sett noe lignende! Så hun har ikke lenge igjen. Kanskje noen uker, og, hvis vi er heldige, en mnd, men dyrlegen sa rett ut at hun kommer ikke til å leve til jul. Og i februar i fjor måtte vi avlive den andre hunden vår pga. framskreden, inoperabel kreft i munnhulen. Pluss at svigerfar har en stor (15cmx12cmx14cm) svulst i magen, men han har ikke fått svar på prøvene enda, og han er ikke dårlig eller noe, så vi håper at den er ufarlig.

Men det er litt mye for meg nå altså. Har akkurat rundt 3,5 år med prøving også. Det er jo ingenting sammenlignet med mange her inne, men det er liksom noe med de "jubileumene"
Utredet for hab.ab. to ganger. PCO og en eggleder i minus. Fire pergokurer 2011.
3 IVF og 3 FER
Ny partner i 2014; 6+ SA så langt.
Oppstart IVF 2019?
Knottemamma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-10-2013, 19:51   #205
Knottemamma
Stamgjest

Standard

Dette gikk veldig fort! I dag var vi på informasjonsmøte, i morgen formiddag kommer det hjemmebesøk og så har vi spurt om plass på PRIDE-kurs som begynner om 6 dager Vet ikke enda om vi får plass, men vi får se hva de sier i morgen
Utredet for hab.ab. to ganger. PCO og en eggleder i minus. Fire pergokurer 2011.
3 IVF og 3 FER
Oppstart IVF 2019?
Gammel 24-10-2013, 10:07   #206
Knottemamma
Stamgjest

Standard

Da har vi hatt besøk, og begynner med PRIDE-kurs på tirsdag
3 IVF og 3 FER
Oppstart IVF 2019?
Gammel 24-10-2013, 10:51   #207
Lia
Stadig innom

Lia sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Standard

Hei!

Jeg ville bare si noen ord, selv om jeg ikke er ventende fosterforelder.
Jeg har vært beredskapsmor i to år tidligere. Det var helt tilfeldig at vi endte opp med barn i huset.
Det er uten tvil den tøffeste "jobben" jeg noen gang har hatt, men aldri før har jeg følt meg så viktig og så betydningsfull for noen.
Jeg er utrolig lei meg for at jeg ikke kunne fortsette, men det er en tid for alt. Prosessen er tøff, barnevernet er ingen enkel organisasjon å forholde seg til og det er krevende. Dag og natt.
Barna kom og dro og etterlot ikke bare hjertesorg men også et utvidet hjerte som er fullt av kjærlighet og livserfaring.
Det anbefales på det varmeste likevel. Det gjør noe med deg.
Lykke til alle sammen!
Gammel 24-10-2013, 17:08   #208
Kristine
Nykommer

Kristine sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Knottemamma Vis innlegg
Da har vi hatt besøk, og begynner med PRIDE-kurs på tirsdag
Så gøy! Det blir spennende!
Vi var ferdige med pridekurset i juni og fikk ei nydelig jente nå i september.
Selve pridekurset var veldig bra! Utrolig interessant og nyttig, og man får virkelig tenkt gjennom ting!

Lykke til
Gammel 24-10-2013, 17:27   #209
Knottemamma
Stamgjest

Standard

Takk Vi gleeder oss til å komme i gang!
3 IVF og 3 FER
Oppstart IVF 2019?
Gammel 26-10-2013, 08:15   #210
Kristine
Nykommer

Kristine sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Sted: Oslo
Standard

Hei..
Lurer på om det er noen av dere som vet noe om fastlegeordning og fosterbarn?
Vi har jo blitt fosterforeldre til ei på 17 mnd, og ønsker å ha henne hos vår fastlege. Men, fastlegen sier at det er fullt, så det går ikke.. Barnevernet prøvde å argumentere med at barn følger sine foreldre hos fastlege, men fatlegen sier at dette ikke gjelder fosterbarn.. Noen som vet noe om dette?? Finnes det noe lovverk som sier noe om dette?

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder