Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Diverse klubber > Sliterne

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26-01-2005, 20:56   #11
Hormonelly
Gjest

Standard Re: Presentasjon av oss slitere

Hei alle slitere,
først må jeg bare får si at jeg er nærmest stum av beundring over hvordan dere har stått på, når jeg vet hvordan dette tar på både fysisk og psykisk. Dernest at det er oppmuntrende å se at dere ikke gir opp!

Jeg er 35 år og sammen med mannen min har jeg prøvd å få barn "i årevis", først på naturlig måte, dernest pergotime-kur, og så utredning hvor det ble påvist tette eggledere, men min manns sæd var normal. Etter dette har vi hatt 3 forsøk på Ullevål, hvor vi ble gravid på første forsøk, men noe gikk galt i uke 7-8 og jeg måtte ta abort. Ingen graviditet på de to neste forsøkene, selv om jeg har reagert greit på stimuleringen (11-13 egg) og nesten alle eggene har blitt befruktet, og mange har delt seg "fint" (hva nå det måtte bety) før de ble satt inn.

Vi har ikke tenkt å gi oss med dette (selv om jeg har vært inne på tanken...), og skal nå begynne på ny omgang på Maigaard i Århus. Er det noen som har erfaringer derfra? Ser at flere av dere sier at dere har vært på Ciconia, noen spesielle grunner til at dere valgte den klinikken foran Maigaard?

Både gruer og gleder meg til en ny omgang med hormoner, oppturer og nedturer, håper det ikke blir så mye av sistnevnte. Vi har kjøpt "pakke" på tre forsøk, så jeg føler at vi har litt å gå på om det ikke skulle lykkes med vårt første danske forsøk.

Har noen av dere informasjon eller linker til assisted hatching? Hav er dette, hvor gode er resultatene osv?

hilsen snart Hormonelly-igjen (lurer av og til på om jeg er gal som gjør dette igjen, og hvis jeg ikke er det allerede så blir jeg det i hvert fall når hormonkuren kicker inn!)
  Svar med sitat
Gammel 22-02-2005, 18:56   #12
Nurket
Stadig innom

Nurket sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Byen

Kjære slitere!

For en styrke dere har!

Stå på videre! Måtte drømmene deres bli hørt!

[smiley=klem.gif]

"DO OR DO NOT - THERE IS NO TRY"
Icsi
Jakten på søsken: N Avb SA N Avb N N N Kj. Kj. Hvor blir Lillenurket av?
Nurket er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-02-2005, 14:01   #13
Scorpion
Stadig innom

Scorpion sin avatar

Medlem siden: Nov 2004

Hei alle sammen!

Jeg er 33 år, og har prøvd å få barn i 4 år nå.
Ble gravid etter 1 prøveår > EX.U. Ble operert ut ved lap., uten å fjerne egglederen.
6 mnd. senere ble jeg gravid igjen > SA i uke 5.
Jeg spurte legen om jeg ikke kunne bli henvist til IVF-behandling, men nei da, vi måtte prøve 1 år til først. Jeg hadde jo blitt gravid av meg selv!
Vi begynte så smått utredningen på denne tiden, og to sædprøver viste litt nedsatt kvalitet.
Etter 8 mnd. ba jeg fastlegen henvise meg til gyn.avd., da jeg var veldig frustrert over at det ikke skjedde noe.
En annen, forståelsesfull lege, sendte søknad om IVF-behandling med en gang.
Vi fikk positivt svar fra St. Olavs, med beskjed om at jeg måtte ta en CC-test før oppstart.
Denne testen viste nedsatte eggreserver, og vi ble tilbudt bare ett forsøk i første omgang.

1.IVF: 300i.e. Gonal-f. > 6 egg ut, 5 befrukta, 2 tilbake og 3 på frys.
Jeg ble gravid, men hadde en MA i uke 7.
Siden responsen var bedre enn antatt, ble jeg lovt to forsøk til.

Fryseforsøk: Alle 3 eggene ble forsøkt opptint, men ingen overlevde opptining.

2.IVF: 450i.e. Gonal-F. > 1 egg ut, ikke befrukta.
Forsøket ble avbrutt.

3.IVF: 450i.e. Gonal-f. > 13 egg ut, 7 befrukta, 2 tilbake og ingen på frys.
Neg. test og blødning på rugedag 12.

4.IVF: 450i.e. Gonal-f- > Oppstart i april, med planlagt uttak / innsetting i mai.

Under alle tre forsøkene har sædkvaliteten vært god, så det er tydelig det er eggkvaliteten som gjør at det ikke blir barn.
Dersom vi ikke lykkes på vårt siste forsøk, går vi for eggdonasjon i Finland.

Dagboka mi!
Scorpion er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-03-2005, 16:01   #14
LizzIE
Stadig innom

LizzIE sin avatar

Medlem siden: Mar 2005

Heia! Jeg får melde meg inn som sliter jeg og...

Jeg er 35 år og har hatt fire IVF-forsøk i Danmark i løpet av det siste halvannet året. Venter nå på nye muligheter på Riks'en. [smiley=sol.gif]

Tidligere forsøk har vært som følger:

1.IVF: 5 modne egg, tre befruktet, to satt inn. Neg. res.

2.IVF: 8 modne egg, alle befruktet, to satt inn. Pos. res. men viste seg å være XU. Fjernet embryo og begge eggledere.

3. IVF: 8 modne egg, alle befruktet, to satt inn. Neg. res.

4. IVF: 6 modne egg, alle befruktet, to satt inn. Trodde det skulle være vår tur denne gangen, men neg.res.

Vil ikke gi opp ennå!! Satser på det magiske 5-tallet som flere har vært inne på! [smiley=duskedame.gif]

Står nå i kø på Riks'en, skal ringe på første mens. Glad jeg fant disse internettsidene - kan være godt å dele tanker med andre!

1. søsken-ivf mai 07; kjemisk graviditet

2. søsken-ivf/icsi sept 07 - i magen!
LizzIE er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-03-2005, 13:22   #15
Agnes
Stadig innom

Heisann!

Legger meg inn på "listen".

Jeg og sambo har forsøkt å få barn i 5 år. Vi har ingen felles barn men han har to barn fra tidligere ekteskap.
Jeg har ingen mulighet til å bli gravid på "naturlig måte" da jeg ble sterilisert etter 2 svangerskap utenfor livmor.
1. XU, mars 2001 - fjernet eggleder + den ene eggstokken 2.XU, nov 2001 - fjernet andre eggleder 1.IVF, aug 2002 - 450IE puregon, 1 egg ut, gravid, men MA i uke 9 2.IVF, jan 2003 - 450IE puregon, 5 egg ut, 2 satt tilbake, neg. test 3.IVF, mars 2003 - 450IE puregon, 3 egg ut, delingen stoppet opp - ingen egg tilbake 4.IVF, sept 2003 - 450IE puregon, 7 egg ut, 2 satt tilbake, neg.test 5.IVF, juli 2004 - 450 IE puregon, 9 egg ut, 2 satt tilbake, neg.test 6.IVF, jan 2005 - 300IE puregon,150 IE menopur, 6 egg ut, 2 satt tilbake, neg.test

Etter ettersamtale med lege i febr 2005 er vi blitt enige om å prøve videre med forsøk i naturlig syklus. Neste forsøk blir mest sannsynlig i april.
Gammel 07-03-2005, 11:28   #16
jente80
Fersk på forum

jente80 sin avatar

Sted: Rogaland

Heisann
Jeg er ny her og faller vell under denne kategorien.
Godt å vite at jeg ikke er alene.

Jeg er 24 år og min mann er 32år.
Vi har vært gift i 3 år og prøvt like lenge.
Vi har ingen barn eller tidligere graviditeter bak oss.
Vi har hatt 3 forsøk i Haugesund. Alle resulterte i negativ test. :(

Vi har hatt et halvt års pause nå men nå er vi klar igjen til nye forsøk.

Vi har planer om å prøve Ciconia i Danmark.
så vi [smiley=kryssfingre.gif] for at det skal gå bra

klem Jente80
jente80 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-03-2005, 16:19   #17
Irja
Stadig innom

Irja sin avatar

Sted: Vestfold

Heisann,jeg er også ny her inne. Har vært aktiv bruker på SG i tre år ca.

Jeg er 25,sambo blir 28 nå.
Vi kastet p-pillene i februar 2001, og tenkte at det som skjer skjer Men ingenting skjedde

Har vært igjennom 4 misslykkede forsøk til nå, med start i mars 2004. (1 IVF, 1 ICSI og to fryseforsøk)

:( 1.IVF- 11 egg ut, kun 2 ble befruktet og satt tilbake.

:(1.ICSI-12 egg ut,alle befruktet og delte seg, to ble satt tilbake og 10 egg fikk vi i frysa

:(1.fryseforsøk-4 egg ble tint,kun ett overlevde og ble satt tilbake.

:(2.fyseforsøk-2 egg ble tint,begge overlevde og ble satt tilbake. Fortsatt ingen graviditet [smiley=forvirret.gif]

Vi har 4 egg igjenn på frysa og ett ICSI forsøk igjenn,så vi holder ut litt til 8)

Ble gravid i mars-08 uten hjelp Dette klarte vi helt selv. Ikke tatt prøverør siden jeg var sammen med eksen. Matvanene ble forandret og etter halvannet år med mannen min satt spira Termin 6 desember 2008
Irja er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-03-2005, 19:46   #18
Ina
Fersk på forum

Ina sin avatar

Sted: Sør-Trøndelag

Hei!

Jeg er 25 år og har vært prøver i snart 4 av disse.
Etter 3 IVF/ISCI og 2 fryseforsøk er vi fremdeles like barnløse. 2 kjemiske graviditeter og 2 SA har gjort at håpet om biologiske barn svinner, men vi gir oss ikke enda. Ett egg ligger i fryseren og venter.
Har nå begynt med akupunktur og er spent på om det kanskje kan øke sjansen for at spiren sitter i 9 mnd neste gang.

Håper at alle slitere snart lykkes!
Gammel 31-03-2005, 09:14   #19
cath
Stadig innom

cath sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted:
Standard

Hei!
Nå er det vel på tide å melde seg på blant sliterne. Jeg er 29år og gift med verdens nydeligste gutt. Etter flere år med prøving og feiling, viser det seg at jeg nok har nedsatt eggreserver og nedsatt eggkvalitet :( Men, det stopper ikke oss, vi har fremdeles håp om å lykkes med egne egg, så forsøker det litt til - før vi evt går for eggdonasjon. Så langt på veien har vi vært gjennom:

1.IVF: 1 modnet egg, gikk istykker på labben, forsøk avbrutt

2.IVF: 2 modne egg, ett befruktet, ett satt inn. neg test

1.AIH: neg.test
2.AIH: neg.test

3. IVF: 3 modne egg, 2 befruktet, to satt inn. Neg. test

4. IVF: 9 modne egg, 8 befruktet, to satt inn. Neg test

Nå lader vi opp til nytt ivf-forsøk, forhåpentligvis i juni, på Rh. Vi gir oss ikke!

Cath
Gammel 31-03-2005, 09:16   #20
cath
Stadig innom

cath sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted:
Standard

obs
meldingen ble visst lagret en gang til..
cath er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder