Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Diverse klubber > Sliterne

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-01-2005, 22:04   #1
Happy
Husvarm

Medlem siden: Aug 2004
Standard Presentasjon av oss slitere

Får vel starte jeg da

Jeg er 26 år, min mann er 36 vi har forsøkt å få barn i 4 år, å har så å si kun hatt nedturer så langt i denne prossessen. Vi har tatt forsøk på riksen.
Ved utredning ble det ikke funnet noe galt på hverken meg eller min mann, har også tatt lap.

[smiley=sol.gif] 1 Forsøk vanlig IVF 11 egg ut, ingen egg var gode nok til å settes tilbake, skikkelig nedtur, hadde ikke forventet dette med en en este tanke. ( ca rundt 17 mai-03.

[smiley=sol.gif] 2 Forsøk, riksen bestemmer seg for ICSI, får egentlig ikke noen spesiell grunn til det. Dette var høsten 2003. Får igjen ut 11-12 egg, 3 egg ble befruktet. satt inn to gode egg, men mens kom før teste dato. OK, følte at jeg hadde kommet videre, fikk ihvertfall egg inn.

[smiley=sol.gif] 3 Forsøk, våren 04 ( april?) får igjen ut 11-12 egg, ICSI. 3-4 befruktet. Tester POSITIVT på dag 9, blodprøve på dag 10, men får ikke resultatene før 3 dager etter blodprøve var tatt ( trøbbel på labben) Svak HCG, men får bekreftet at jeg er gravid ( eller mannen min fikk det). 2 dager etter blodprøve tar jeg ny cbs, testen gir full utslag (klar og tydelig). 6 timer etter bekreftelsen i fra Riksen på graviditet BLØR jeg ( under senkveld på TV 2. ( mye mann husker gitt) Blir helt knust. Men tenker nok en gang at jeg har kommet nærmere målet. NÅ KAN JEG JO BLI GRAVID, tror jeg [smiley=trist.gif].

[smiley=sol.gif] 4 Forsøk, velger å ta dette i forbindelse med tur til DK, Valget falt på Cicconia i Århus. Bestemmer oss også for hatching. Fikk igjen ut 11-12 egg. Dagen jeg kommer for innsetting får jeg vite at det skjer noe galt med eggene mine etter befruktning. Dette var ikke noe de ønsket å sette inn, jeg ville antageligvis miste tidlig i svangerskapet eller i uke 35. Eller så kunne jeg få et sykt barn om det valgte å holde seg i mammas mage frem til fødsel. Er helt knust, husker ikke hjemturen fra DK. Får en skikkelig sorgfølelse. Stakkar mannen min [smiley=trost.gif].
Bearbeider følelsene med å sette meg inn i adopsjons prosessen, men kommer på andre tanker om at jeg må komme over dette før jeg setter i gang med adopsjon. velger å gå for eggdonasjon

[smiley=sol.gif] 5 Forsøk, velger å ta mitt siste forsøk på riksen Desember -04. Aner egentlig ikke hvorfor, men man hvet jo aldrig. Ved så å si alle forsøkene har jeg gått til Anette på Frøyaklinikken, hun gir seg ikke med denne beskjeden jeg fikk i DK, å ber meg og min mann å ta kontakt med andrologisenteret i OSLO. mannen får time, leverer sædprøver. Får svar om at han har en betennelse i pungen som han antageligvis har hatt i flere år, han må på antibiotika. Legen på andrologisenteret mener at dette kan være en årsak til feilen som skjer med eggene etter befruktning. Vi blir anbefalt å avbryte forsøket, å vi gjør det. Nok en nedtur men sikkert fornuftig frem til vi ser at mannen min er frisk i pungen igjen.

Per dags dato venter vi på klarsignal i fra andrologisenteret før vi går i gang igjen. Litt redd for å gå videre med eggdonasjon, for tenk om det er sæden det er noe galt med å ikke eggene mine. Sørgelig at de ikke har mulighet til å se på dette i Norge, for det betyr at vi må tilbake til utlandet, å kanskje betale masse penger for absolutt ingenting.

Vel dette var litt om meg
Gleder meg til å følge dere slitere frem mot MÅL, for dit skal vi alle en VAKKER dag.

Klem Fra Ceci

Happy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-01-2005, 17:34   #2
Natalie
Husvarm

Natalie sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Oslo
Standard Re: Presentasjon av oss slitere

- Og her er jeg:
* 32 år og gift med verdens skjønneste mann på 30
* en flott sønn fra tidligere forhold
*Problem: dårlig sædkvalitet
[smiley=sol.gif] Første forsøk: Carl von Linneklinikken, får ut 8 egg, 4 blir befruktet og to satt tilbake. Positiv CB-test og [smiley=duskedame.gif]!! Etter to uker blødning og SA.
[smiley=sol.gif] Andre forsøk: CvL igjen, 5 egg ut, 2 befruktet og ett satt tilbake. Positiv CB og ingen blødning. [smiley=duskedame.gif] igjen....Ul i uke 7 viser at utviklingen har stoppet opp. Konstatert BO.
[smiley=sol.gif] Tredje forsøk: Porsgrunn, får ut 7 egg, 5 befruktet og to satt tilbake. Negativ CB.
[smiley=sol.gif] Fjerde forsøk: CvL igjen, får ut 5 egg, 3 befruktet og ett satt tilbake. Negativ CB.
[smiley=sol.gif] Femte forsøk: Porsgrunn, har glemt dette forsøket(!), men fikk satt tilbake to egg, testet neg.
[smiley=sol.gif] Sjette(!)forsøk: Porsgrunn, kort regime gir bedre resultat, 8 egg, 6 befruktet, to satt inn og fire i fryseren.

Vi er fortsatt ikke gravide, men sliter oss videre en stund til!!

Klem, Natalie

Lykken er kunsten å få en bukett ut av de blomstene som er innen rekkevidde...
Natalie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-01-2005, 18:49   #3
heon
Husvarm

heon sin avatar

Medlem siden: Jan 2004

Også meg..

Snart 31 år og skal giftes med en på samme alder om noen måneder.
Problemet vårt er dårlig sædkvalitet.

[smiley=befruktning.gif] 1. forsøk (Riksen) desember 2003. Forskningsprosjekt ledet av Tanbo. Negativ test.

[smiley=befruktning.gif] 2. forsøk (Riksen) mars 2004. Negativ test.

[smiley=befruktning.gif] 3. forsøk (Omnia) juni 2004. Negativ test.

[smiley=befruktning.gif] 4.forsøk (Riksen) september 2004. Positiv test. Måtte avbryte svangerskapet etter UL i 13. uke da det ble oppdaget en feil uforenlig med liv.

Skal etter planen gjennomgå mitt 5. ICSI forsøk i april.

Vi har ikke lyst å gi oss helt ennå, så da må man jo bare pent fortsette.

Er veldig godt å vite at man ikke er alene om en lang forsøkshistorie

Klem
Gammel 22-01-2005, 19:07   #4
selma
Nykommer

selma sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted:

Heisann!

Jeg har nettopp fylt 38 år ( uff, så gammel...). Jeg har siden høsten -03 gjennomført 4 ivf på Riksen:

* Nov. -03, negativ test.
* Feb. -04, negativ test.
* Juli -04, ex.u ( gravid utenfor livmoren ).
* Nov. -04, negativ test.

Jeg har fra et tidligere forhold en gutt på 8 år som ble unnfanget ved hjelp av ivf i Haugesund.

Jeg teller nå på knappene om jeg skal ta et aller siste forsøk til sommeren. Jeg har ved de to siste forsøkene hatt god kvalitet på eggene, så jeg mener jo at vi skulle ha en god mulighet for å lykkes.

Lykke til alle dere andre slitere!!

[smiley=klem.gif] fra Selma
selma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-01-2005, 19:17   #5
Wenche
Stamgjest

Wenche sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Trøndelag

Her er meg:

Er 31 år, gift og har en sønn på 12 år fra tidligere fohold.
Problemet vårt er dårlig eggkvalitet...

[smiley=sol.gif]1. forsøk:
Avbrutt. Fikk bare 150 ie i dose og det var alt for lite til meg. Det var kun 8-9 egg som var veldig små. Akkurat der og da så var dette verdens undergang.

[smiley=sol.gif]2. forsøk:
Denne gangen reiste vi til Ciconia i Århus. Fikk forhøyet dosen til 450 ie, fikk ut 7 egg, 2 satt tilbake, men negativ test. Skulle egentlig ha icsi-forsøk, men legene "glemte" det og tok vanlig ivf istedet. Fikk beskjed om at vi skulle få ett gratis forsøk senere.

[smiley=sol.gif]3. forsøk: St. Olavs
8 egg hentet ut, to satt inn, men negativ test.

[smiley=sol.gif]4. forsøk: St.Olavs
8 egg hentet ut, to satt inn, men negativ test.

[smiley=sol.gif]5. forsøk: Ciconia igjen
Satte opp dosen til 525 ie denne gangen. Fikk ut 12 egg, og de satte inn 3 stk. Men negativ test denne gangen også.

[smiley=sol.gif]6. forsøk:
Ehh... husker ikke, men det ble negativt ihvertfall.

[smiley=sol.gif]7. forsøk: St. Olavs
Denne gangen økte de dosen til 600 ie. Fikk ut 17 egg, men kun 6 ble befruktet. Fikk satt inn 2 igjen, men negativ test. Ble også kraftig overstimmulert, og måtte tilbringe en natt på sykehuset :-/

[smiley=sol.gif]8. forsøk: St. Olavs
Fikk ut 18 egg, men kun ett var godt nok til å sette inn. Men den dagen jeg skulle sette tilbake egget så var jeg igjen veldig overstimulert, men heldigvis så var egget godt nok til frys.

[smiley=sol.gif]1. frys: ett egg inn, og negativ test.

Har satt en sluttstrek for "vanlige" forsøk nå, og bestemt oss for å prøve eggdonasjon istedet.
Har bestemt oss for å sette sluttstrek nå....
Wenche er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-01-2005, 20:09   #6
Tidligere bruker
Gjest

Må vel melde meg på her...
Er nok en sliter, selv om vi ikke har vært igjennom prøverør enda. Men veien har nok vært lengre enn mange likevel :-/
vår kamp startet vel høsten 1997, da vi fikk diagnosen ingen sperma
Så vi startet med insiminasjoner Sommeren`03
1. forsøk mens
2. forsøk mens
3. forsøk mens
4, forsøl avbrutt pga ingen folikkler (eggløsning antagelig funnet sted før dag13)
5. forsøk avbrutt pga for treg utvikling av folikkel
6. forsøk gravid, men spiren hadde stoppet opp og en MA var et faktum, med utskraping i uke 9
7. forsøk mens
8. forsøk mens
9 forsøk mens
Nå venter vi at den norske banken skal komme på plass. Denne gang ICSI. Fått satt av uke 14 til uttak
Vi gir oss ikke enda, men begynner å bli sliten av nedturene [smiley=trist.gif]
Selv så har jeg ei tenåringsdatter fra før og er fylt 38 år
  Svar med sitat
Gammel 22-01-2005, 21:06   #7
webi
Fersk på forum

webi sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted:

Hei!
Er 41år,og fått konstatert dårlig eggkvalitet.

Etter to års utredning og venting, IVF på Ullevål høsten -99. Fikk ut bare to egg,tross høye doser med medisiner.Begge ble satt tilbake,men neg.test 14 dager etterpå [smiley=trist.gif]. Da ble det klart at kvaliteten på eggene mine var for dårlige.

Eggdonasjonsforsøk på AVA klinikken i Åbo i Finland -mars03.
Fikk 18 stk flotte egg,hvorav 2 ble satt inn, og 10 i fryseren.
neg. test etter 14 dager. [smiley=trist.gif]
1. fryseforsøk i juni 03,neg test. [smiley=trist.gif]
2.fryseforsøk juni 04,neg. test. [smiley=trist.gif]
Har 2 egg igjen på frys,som jeg absolutt burde fått satt inn snart(Blir jo ikke akkurat yngre),men er så redd for neg. test igjen [smiley=redd.gif]. Hadde en skikkelig nedtur etter forrige gangs forsøk.
Skal iallefall ha et siste forsøk i løpet av året.
WEBI=)
webi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-01-2005, 15:16   #8
Sol
Stadig innom

Sol sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Buskerud

Hei alle sammen

Jeg er snart 33 år (i februar) og har vært samboer i 9 år med en fantastisk mann som snart er 40 (i mai). Åsaken til at vi sliter er at jeg har PCOS.

Min historie er som følger:
Lapraskopi m/ kapselbrenning og hysteroskopi i januar 2001, så 3 kurer med Pergotime på slutten av 2001 og begynnelsen av 2002.

1. IVF-forsøk, St. Olavs april 2002 (var med på Metformin-prosjektet der, men får placebo-tabletter). 3 egg ut, 2 tilbake, negativ test.

2. IVF-forsøk, St. Olavs, oktober 2002 (får ordentlig Metformin denne gangen). 11 egg ut, 2 tilbake, biokjemisk gravid. I forbindelse med dette forsøket blir det oppdaget at jeg har grovere celleforandring enn CIN III i livmorhalsen.

Operert for livmorhalskreft (konisert) desember 2002. Må avvente etterkontroller i april 2003 og februar 2004 før vi an sette i gang med 3. IVF.

Spontant gravid i februar 2004, men SA i uke 8 (uke 6 i følge UL).

3. IVF-forsøk, St. Olavs november 2004 (forsatt på Metformin) 6 egg ut, 2 tilbake. Postiv test, men aborterer i uke 5, må ha utskrapning 3 uker etterpå fordi Hcg'n fortsetter å stige.

Nå skal vi til Omnia 1. februar. Håper å få en utredning pga. abortene før vi setter i gang med 4. IVF-forsøk. Synes det er ganske håpløst å sette i gang ivf- forsøk igjen som antagelig ender i abort hvis de kan finne ut hvorfor jeg aborterer før vi investerer masse håp, følelser og penger i dette forsøket.

Gammel 23-01-2005, 16:44   #9
Maija
Nykommer

Maija sin avatar

Endå en sliter!

Moppi er 40 år, har ikke brukt prevensjon på de sista 10 åren som jeg ønsket graviditet. I aldern 30- 35 hade jeg to fastare førhållanden, blev ingen barn, tenkte ikke så mye over det då.

I 2002 var jeg to ganger til Danmark, inseminering i avsaknad av partner- ingen graviditet.

2003 hade et førhållande og gikk på Pregotime, men ingen graviditet.

2004 begynner med IVF/ ISCI forsøk, med ny partner.Vi er konstatert uforklarligt barnløs, ingen fysiske feil.

- febr 2004 ICSI- tre egg, et tilbake, ikke gravid
-april 2004 IVF- fyre egg, to tilbake, ikke gravid
-augusti 2004 ISCI, syv egg, to tilbake ( topp kvalitet ) tre til frys,ingen graviditet
- oktober 2004, fryseforsøk, to egg tilbake, igen graviditet
- november 2004, ICSI-syv egg, to tilbake, to til frys, ingen graviditet

I februari i år begynner vi med sista forsøk for min del. Har ju to på frys alleredan og håper på flera. Vil be om assistert hatching denna gang, bruker klinikk i Finland og der er det lov, og jeg skulle va mitt i blinken på kriterier på at få det. D.v.s alder og tidigare misslykkanden.

Moppi
Gammel 23-01-2005, 18:04   #10
Trille
Stadig innom

Trille sin avatar

Sted:

Hei!

Jeg er 37 år og vi har ei datter på 10 år. Hun ble til helt uten problemer. Så diagnosen er sekundær infertilitet.

Har hatt 7 flg. mislykkede *ivf/icsi søskenforsøk:

* 3 egg ut, to tilbake: neg. test.

* 9 egg ut, to tilbake: neg. test

* 11 egg ut, to tilbake: neg. test

* 2 egg ut, ingen delte seg...

* 7 egg ut, ett tilbake: neg. test

* 13 egg ut, to tilbake: neg. test

* 4 egg ut, ingen befrukting...

Har nå en pause i forsøkene. Er kanskje i ferd med å gi opp? Legene tror det er en eggfaktor. Det kan kanskje være aktuelt med eggdonasjon eller prøve mer selv, men jeg vet ikke om vi orker mer..... Mannen min sier nei til adopsjon siden vi har ett barn. Er fortvilet, men sier til meg selv at jeg må være fornøyd som har et friskt og herlig barn. Likevel er det en stor sorg å ikke kunne bestemme hvor mange vi vil ha...

[smiley=klem.gif]Trille
Fikk ei flott jente etter "naturmetoden". Har hatt 7 mislykkede søskenforsøk etter det. Ønsket om et barn til og søsken til jenta vår er stort. Har nå en pause når det gjelder forsøk, mens vi vurderer om vi klarer å prøve mer...
Trille er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder