Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Adopsjon > Adopsjonsland > Bulgaria

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09-06-2007, 15:07   #21
Sever
Fersk på forum

Sever sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: nordpå
Standard

Så spennende, Jessi, at dere skal adoptere fra landet du kommer fra! Du vil nok ha en enorm fordel der. Vi ønsket opprinnelig å adoptere fra Russland fordi jeg snakker russisk, men så ble dessverre adopsjoner derifra innstilt. Men bulgarsk er jo beslektet med russisk, så jeg håper det vil hjelpe litt både med tanke på oppholdet i landet og den første tiden med barnet.
Sever er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-06-2007, 22:18   #22
Tidligere bruker
Gjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sever Vis innlegg
,vi prøver å ikke tenke så mye på det, men heller konsentrere oss om andre ting. Høres kanskje litt rart ut, men det er enklere slik.
[FONT=Georgia][COLOR=purple]Hei Sever![/COLOR][/FONT]
[FONT=Georgia][COLOR=#800080]Høres ikke rart ut i det hele tatt, du må neste prøve å tenke på andre ting, ellers ville vi jo blitt litt tulleruske....:Skratte: Men lykke til med ventetiden, tilslutt er hos dere![/COLOR][/FONT]
  Svar med sitat
Gammel 12-06-2007, 15:37   #23
Jessi
Stadig innom

Jessi sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Oslo
Standard

Nå er møtet over. Jeg er ikke helt sikker hvordan kan jeg tolke det som skjedde, men i hvertfall var de damene positivt instilt. Til slutt fikk vi beskjed at de skal vurdere på nytt om vi trenger tillegsopplysninger; det var ikke så mye de lurte på. Men uansett hva som skjer får vi svar etter sommerferien.
Sever, bulgarsk og russisk er i beslekt, MEN det er mange ord som høres likt og betyr forskjelige ting Du kan ta et on-line kurs hos meg))))))))
Jessi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-06-2007, 20:09   #24
Tidligere bruker
Gjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Jessi Vis innlegg
Nå er møtet over. ,
Så herlig at det er over, :kryss: for positive tilbakemeldinger etter sommferien.....
  Svar med sitat
Gammel 14-06-2007, 17:58   #25
Sever
Fersk på forum

Sever sin avatar

Sted: nordpå
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Jessi Vis innlegg
Sever, bulgarsk og russisk er i beslekt, MEN det er mange ord som høres likt og betyr forskjelige ting Du kan ta et on-line kurs hos meg))))))))

Hi-hi, tror nesten jeg må gjøre det rett før vi drar ned og henter barnet :Skratte: . En trenger ikke gå lengre enn til Sverige for å oppdage at to ganske like språk har ord som høres helt like ut, men som betyr forskjellige ting (anledning, rar, rolig, by, glas osv.) "Oversetterens løgnaktige venn" (lozhnyj drug perevodchika) som russerne kaller det.
Sever er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-06-2007, 22:29   #26
bådeog
Nykommer

bådeog sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sissis Vis innlegg
Synd vi ikke "ser" de andre Europa-adoptantene her inne. Jeg har sendt PM til alle sammen, men ikke fått noe svar ennå. Vi får håpe de stikker innom tilslutt
Hei ! Ser du "etterlyser" Europaadoptanter..
Jeg er Romaniamamma ( og Sør-Afrikamamma og bio-mamma)
Vet ikke om jeg hører hjemme på din liste siden det ble stopp i adop. fra R for noen år siden; men jeg er altså Euro.adop.
Lykke til dere andre med tildelinger : )))
bådeog er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-06-2007, 11:36   #27
Tidligere bruker
Gjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av bådeog Vis innlegg
Hei ! Ser du "etterlyser" Europaadoptanter..
Jeg er Romaniamamma ( og Sør-Afrikamamma og bio-mamma)
Vet ikke om jeg hører hjemme på din liste siden det ble stopp i adop. fra R for noen år siden; men jeg er altså Euro.adop.
Lykke til dere andre med tildelinger : )))
[FONT=Georgia][COLOR=purple]Hei bådeog, så kjekt å "se" deg her. Klart du skal være med på listen vår [/COLOR][/FONT]
[FONT=Georgia][COLOR=#800080]Så spennende med både Romania, Sør-Afrika og hjemmelaget da - vil du fortelle oss litt mer om din hverdag? Hvor gamle er barna? Når adopterte dere? [/COLOR][/FONT]
  Svar med sitat
Gammel 15-06-2007, 11:38   #28
Tidligere bruker
Gjest

Standard

[FONT=Georgia][COLOR=blue][B][I]Bulgaria [/I][/B][/COLOR][/FONT]
[FONT=Georgia][COLOR=#0000ff]Jessi - venter på forhåndssamtykke fra Bufdir[/COLOR][/FONT]
[FONT=Georgia][COLOR=#0000ff]Sever - [/COLOR][/FONT]
[FONT=Georgia][COLOR=#0000ff]EllaG - [/COLOR][/FONT]
[FONT=Georgia][COLOR=#0000ff]Heli - godkjente dokumenter siden august 2006[/COLOR][/FONT]

[B][I][FONT=Georgia][COLOR=seagreen]Ungarn [/COLOR][/FONT][/I][/B]
[FONT=Georgia][COLOR=#2e8b57]Sissis fra Rogaland - kom hjem med en nydelig gutt i november 2006. Han er nå 4 år.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Georgia][COLOR=#2e8b57]May Kristin - står på venteliste 0-3 år[/COLOR][/FONT]
[FONT=Georgia][COLOR=#2e8b57]Lille meg - står på venteliste 0-3 år[/COLOR][/FONT]
[FONT=Georgia][COLOR=#2e8b57]Yoghurt - [/COLOR][/FONT]
[FONT=Georgia][COLOR=#2e8b57]Ungarn - [/COLOR][/FONT]

[B][I][FONT=Georgia][COLOR=red]Romania [/COLOR][/FONT][/I][/B]
[FONT=Georgia][COLOR=#ff0000]bådeog - har en liten fra Romania, en liten fra Sør-Afrika og ett biobarn[/COLOR][/FONT]
  Svar med sitat
Gammel 16-06-2007, 17:53   #29
bådeog
Nykommer

bådeog sin avatar

Standard

Tusen takk for velkomsten !
Vi er "gamle" adoptanter, og det er faktisk ti år siden vi var i Romania. Den vakre prinsen er blitt 11år og veeeldig begynnende tenåring (hjelp...)
Lillesnuppa henta vi i Sør Afrika for tre år sia og er i veeeldig trassalder (også hjelp...) Storesøster er voksen og vi har altså overlevd hennes trassaldre og tenåringsnykker så det går nok bra med de to andre også
Kjenner en god del adop.familier med barn både fra Russland,Ungarn og de fleste land ellers rundt i verden.
Kommer definitivt å stikke innom forumet her framover nå som jeg endelig har funnet fram( ikke heeelt stødig i dataverden enda skjønner dere..)
Med våre to adop. venta vi henholdsvis ,fra godkjenning til henting,ett år fra R. og 6mnd fra SA.
:kryss: at det strømmer inn med gladmeldinger i sommer
bådeog er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-06-2007, 05:24   #30
Jessi
Stadig innom

Jessi sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Oslo
Standard

Hei bådeog og velkommen
May Kristin, gratulerer med gutten:klemmer: Jeg er ikke så aktiv nå Vet dere når dere kan reise til Ungarn?
Vi skal på hyttetur denne helgen ( helt til tirsdag, bare håper at været der blir noe bedre enn her i Oslo:kryss:
God helg
Jessi er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder