Ønskebarn forum  
Gammel 08-03-2014, 11:04   #101
Krepsen79
Fersk på forum

Medlem siden: Nov 2012
Sted: Sørum
Standard

Takk for det Venke! Så gøy at vi har innsett omtrent samtidig. Ja, jeg fikk også testdag om 14 dager. Spørs om jeg holder så lenge
Har bestilt en haug med billigstrimler og 2 clearblue, så håper jeg at det holder mens jeg venter på offisiell testdag

Ellers fikk jeg ei sprøyte med hcg rett før innsett. Noen andre som har fått det? Var for å "prime" livmoren og gjøre den klar til å støtte et embryo.
1. IVF neg okt. 2012
4 fryseforsøk 2013 neg.
2. IVF mars 2014 Tyskland, blastocyst dyrking, innsett 2 Blastocyster Positiv test
Krepsen79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-03-2014, 16:13   #102
Mica
Fersk på forum

Mica sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: mellan fjell å dalar
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Krepsen79 Vis innlegg

Ellers fikk jeg ei sprøyte med hcg rett før innsett. Noen andre som har fått det? Var for å "prime" livmoren og gjøre den klar til å støtte et embryo.
Det fick jag på vårat 1a försök på St.Olavs.. men inte på de andra två, då hade dom slutat med det..men sist jag hade försök där var i 2006.. kom ihåg att jag fick så vansinnigt ont i puppane av den sprutan.

Massa lycka till
Mica er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-03-2014, 06:43   #103
Krepsen79
Fersk på forum

Standard

Vel, jeg kan ihvetfall glemme å teste med det første. Noen som vet hvor lenge slike hcg sprøyter sitter i før man kan begynne å teste uten falsk positiv?

Ellers går det i venting . Skal ikke tilbake på jobb før på onsdag. Bra er det for jeg har fortsatt vondt i eggstokkene og mye stikking og murring der nede. Må helst ikke lene meg forover da hogger det til.
Mannen min løper omtrent etter meg og tar fra meg ting hvis jeg løfter på noe eller skal ordne noe. Han har tilogmed skrevet handleliste og skal handle i dag Måtte det bare fortsette lenge!
1. IVF neg okt. 2012
4 fryseforsøk 2013 neg.
2. IVF mars 2014 Tyskland, blastocyst dyrking, innsett 2 Blastocyster Positiv test
Gammel 10-03-2014, 08:07   #104
Mica
Fersk på forum

Mica sin avatar

Standard

menar på att legen sa den kunde sitta i mellan 10-11 dagar.. men e inte helt sikker.. er noen år sen..
Gammel 10-03-2014, 11:00   #105
Krepsen79
Fersk på forum

Standard

Takk skal du ha Maria. Da stemmer det nok med at jeg først skal teste om 13 dager om jeg er gravid eller ikke. Utrolig lang tid, synes at tiden snegler seg avsted. Er allerede en uke siden uttak og fortsatt halvannen uke til jeg kan slippe løs min testomani!!!
1. IVF neg okt. 2012
4 fryseforsøk 2013 neg.
Gammel 10-03-2014, 11:42   #106
Mica
Fersk på forum

Mica sin avatar

Standard

ja den e fruktansvärld denna väntan

Själv har jag presis kommit från apoteket, varit å hämtat hormonerna..men har det gått upp ännu?? NOPE... hehe.. väntar mensen på torsdag så..
Gammel 10-03-2014, 16:11   #107
Mishel
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2014
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Krepsen79 Vis innlegg
Vel, jeg kan ihvetfall glemme å teste med det første. Noen som vet hvor lenge slike hcg sprøyter sitter i før man kan begynne å teste uten falsk positiv?

Ellers går det i venting . Skal ikke tilbake på jobb før på onsdag. Bra er det for jeg har fortsatt vondt i eggstokkene og mye stikking og murring der nede. Må helst ikke lene meg forover da hogger det til.
Mannen min løper omtrent etter meg og tar fra meg ting hvis jeg løfter på noe eller skal ordne noe. Han har tilogmed skrevet handleliste og skal handle i dag Måtte det bare fortsette lenge!
Hei, jeg har lest at ca 10 dager etter hcg sprøyter du kan begynne å teste

Jeg har fått mensen i går og håper at det skal ikke avbrytes IVF, skal på Riksen på onsdag
Mishel er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-03-2014, 10:20   #108
smiley79
Stadig innom

smiley79 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Midt-Norge
Standard

Papillon: Så utrolig tris å høre om eggene dine! Det er HELT forferdelig når flere måneder med spray, medisiner, uttak og alt bare er bortkastet! Bra dere klarer å se fremover mot neste forsøk!

Krepsen79: Tyskland høres spennende ut! Har ikke hørt om hcg-sprøyte rett før innsett forresten... Lurer på hvorfor de tilbyr det i Tyskland, og ikke i Norge...?
Det er ingen problemer med å fly i rugetiden. De sier jo man skal leve som normalt.

Jeg tror muligens jeg har misset på hva som var dag 1 i denne syklusen... Og jeg skal starte med sprøyte på dag 1 i syklusen... Så nå tror jeg hele mars-forsøket vårt kommer til å gå i dass.

Storebror kom i 2011 - på aller siste offentlige ICSI-forsøk
Lillebror kom endelig i 2015 - etter ED i Riga (og utallige forsøk i Norge)
smiley79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-03-2014, 12:35   #109
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Hei hei. Nå hører jeg egentlig ikke til i denne tråden men tenkte jeg skulle komme med en kommentar på dette med hcg sprøyte og min erfaring med dette.

Mannen min og jeg var i Hellas i november og fikk eggdonasjon. I den forbindelse så anbefalte klinikken der 3 sprøyter med hcg. En satt samme dag som vi fikk satt inn egg og deretter en 2 dager og 4 dager etter innsett. På klinikken der var de veldig opptatt av at dette ville hjelpe kroppen på vei til å holde på og bevare graviditeten. Dette var selvsagt i tillegg til et helt arsenal av andre medisiner jeg hadde fått beskjed om å ta.

Nå var jo dette eggdonasjon og ikke helt vanlig ivf men vil jo tro at prinsippet er nogenlunde det samme. Innsett var en fredag og siste sprøyte ble satt tirsdagen etter. Allerede fredagen tok jeg en graviditetstest som var positiv. Det var jo egentlig bare tull å ta en så tidlig graviditetstest for hcg skal etter rett sitte i kroppen en god stund etter man har fått sprøyte. Det jeg gjorde var å fortsette å ta gr test strimler hele helgen. Fikk det anbefalt av noen her inn for da kan man se om utslagene blir svakere og at hcg da er på vei ut av systemet.
Men mine streker ble aldri svakere - bare sterkere

Nå husker jeg ikke styrken på hcg sprøytene jeg tok men det finnes tabeller på nettet med oversikt over halvveringstid ut fra styrke. De jeg tok skulle være ute av systemet i løpet av 6 dager sa klinikken.

Jeg er 42 år og overlykkelig førstgangsgravid Unner dere alle her inne den samme følelsen. Masse lykke til
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-03-2014, 13:21   #110
Kjærlighetsbarn
Stamgjest

Kjærlighetsbarn sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Sted: Østfold
Standard

Da har jeg vært på ul i dag Starta med progynova i dag og skal fortsette med nesesprayen Så blir det ny ul den 21.03
Kjærlighetsbarn er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder