Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Adopsjon > Adopsjonsland > Madagaskar

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-11-2010, 15:24   #11
étoile
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2010
Standard

Vi har tenkt å fokusere på fransk framover og så tenkte jeg vi kunne prøve å lære oss litt gassisk når det nærmer seg hentereisen. Noen enkle fraser og spørsmål. Har kjøpt CD - rom for å lære gassisk Jeg kunne litt fransk fra før, så jeg har en fordel der. Nå som sosialrapporten er signert håper jeg at jeg får litt ekstra motivasjon for å lære.
étoile er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 19:17   #12
Tufsla
Stadig innom

Tufsla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av étoile Vis innlegg
Har kjøpt CD - rom for å lære gassisk
Det har jeg lett etter! Hvor fant du?
Tufsla er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 23:11   #13
étoile
Stadig innom

Standard

Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte den, men jeg kjøpte den i en norsk nettbutikk. Muligens tanum? De har den: http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=184352113X Sammen med den kjøpte jeg Merkverdige Madagaskar. Her kan du lese mer om CD - rommen: http://eurotalk.com/en/store/learn/malagasy/talknow/cd Tenkte jeg skulle vente med CD - rommen og boka til vi har hørt fra bufetat. Vi har CD - rom i samme serien i både fransk og spansk. I fransk har vi for både begynnere og litt viderekomne. Jeg synes det er en kjekk måte å jobbe med språket på. Ikke minst er det kjekt at man får høre uttalen Hmm... Søkte og fant en app til i - phone, kanskje jeg skulle investere i det etterhvert. Da kan jeg jo jobbe med språket når som helst. Ypperlig til buss - og togturer

Sist endret av étoile : 11-11-2010 kl 23:24
Gammel 14-11-2010, 21:18   #14
Tufsla
Stadig innom

Tufsla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Standard

Jeg skjønner at jeg må bli bedre på å google Eller eventulet bare bruke deg étoile når jeg ikke finner ting og tang på nett. Takk for linken.
Tufsla er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-11-2010, 13:27   #15
Carla
Fullstendig hekta

Carla sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Stavanger
Standard

Dere kjenner sikkert denne siden:
http://www.madagaskar.no/ - hvis ikke, så er den veldig fin. Øyvind Dahl, som har skrevet Merkverdige Madagaskar, referert til ovenfor, står for mye av fag- og nyhetsstoffet her på denne siden. Veldig mye bra, knapt noen kjenner Madagaskar så godt som Øyvind.
Gammel 15-11-2010, 21:43   #16
étoile
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tufsla Vis innlegg
Jeg skjønner at jeg må bli bedre på å google Eller eventulet bare bruke deg étoile når jeg ikke finner ting og tang på nett. Takk for linken.
Bare hyggelig å kunne hjelpe
Gammel 15-11-2010, 22:36   #17
étoile
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Carla Vis innlegg
Dere kjenner sikkert denne siden:
http://www.madagaskar.no/ - hvis ikke, så er den veldig fin. Øyvind Dahl, som har skrevet Merkverdige Madagaskar, referert til ovenfor, står for mye av fag- og nyhetsstoffet her på denne siden. Veldig mye bra, knapt noen kjenner Madagaskar så godt som Øyvind.
Takk for tips! Jeg har vært innom siden tidligere, men ikke lest så mye på den. Tror jeg skal lese litt mer der når det nærmer seg
Gammel 15-11-2010, 22:38   #18
étoile
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av H4DB Vis innlegg
Hei igjen

Sa flott å vare med!
Jeg er fransk. Sa hvis du trenger noe hjelp når dere organisere alle papirene, bare spør!
Hoper dere venter ikke mye lengre fra BUFETAT!

En tips: lag presentasjon bilder når dere venter! Men dere har kanskje alleredde gjørt det!

Hilsen

H4DB
Takk for tips! Jeg begynte å samle inn bilder i sommer og tok også noen nye. Tenkte det kunne være kjekt med bilder av hus og hage om sommeren Blitt tatt noen flere bilder utover høsten også. Vil jo at alle skal se finest mulig ut på bildene vi skal sende Nå gjelder det å kutte ned på mengden bilder. Jeg har ikke begynt på noen presentasjon. Hvordan skal presentasjonen være? Hva slags bilder er de ønsker på Madagaskar? Litt nysgjerrig
Gammel 16-11-2010, 22:36   #19
H4DB
Nykommer

H4DB sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Hordaland
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av étoile Vis innlegg
Jeg har ikke begynt på noen presentasjon. Hvordan skal presentasjonen være? Hva slags bilder er de ønsker på Madagaskar? Litt nysgjerrig
Vi hadde flere av oss 2 i forskjelige fritidsituasjon, av familie med minst en av oss 2 på bilde, gode venner (spesiel de vi hadde snakket om i sosial rapport) og huset (bare utenfor bilder).

Kjempe god ide å ta bilder om sommeren!

Lykke til

H4DB
Papirene sendt til Madagaskar 27 Mars 09.
Tildeling 12 januar 2010
H4DB er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-11-2010, 12:40   #20
étoile
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av H4DB Vis innlegg
Vi hadde flere av oss 2 i forskjelige fritidsituasjon, av familie med minst en av oss 2 på bilde, gode venner (spesiel de vi hadde snakket om i sosial rapport) og huset (bare utenfor bilder).

Kjempe god ide å ta bilder om sommeren!

Lykke til

H4DB
Takk for info! Laget dere album eller skulle bildene være løse? Hvordan gjorde dere det?
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder