Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Diverse klubber > Søskenforsøk - sekundær infertilitet

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-01-2007, 11:38   #1
LizzIE
Stadig innom

LizzIE sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Talking Skravletråd - søskenforsøk - sekundær infertilitet

:kryss: Så spennende, Sofia! Håper spirene sitter denne gang!

Katta, skjønner godt at du er lei! Vi får jo alle beskjed om å sette i gang med nr 2 så raskt som mulig for å benytte de optimale forhold i livmor etc... Og desto vanskeligere er det når man da sliter :frustrer: ... Men ikke gi opp!!! Det er ikke alle egg det blir barn av selvom de ser fine ut - selv fikk vi ikke full klaff før på 5. forsøk (ble gravid på 2. forsøk også, men det var en ex.u) , så det er mulig!

Så spennende Håpefull, du er jo snart i gang igjen! Det må være fantastisk å vite at man har noen egg i fryseren - vi har aldri kommet så langt...

Heia, vi har kommet omtrent like langt hos Riksen, eller? Håper at ventetiden ikke er 6 måneder - jeg fikk også beskjed om at det bare var å ringe/skrive, men fikk standardbrevet om 9 måneders venting som svar på vår søknad om søskenforsøk. Jeg ringte og spurte, og fikk da beskjed om å se bort i fra det med ventetiden.

Men jeg må som sagt gjennomføre en Clomifen-test først. Har fått vite at det er for å sjekke eggstokkreservene mine. De er vel redde for alderen min, har passert 37...:trist: Ble litt stressa da jeg fant ut det. Så - jeg tar nå akupunktur for å roe ned og om mulig bedre sjansene. Vi vil så gjerne ha søsken til tulla vår!!! Tenk om vi ikke får forsøk en gang! Ønsket om søsken er utrolig sterkt! Så avhengig av resultatene fra denne Clomifen-testen, så blir det forsøk enten offentlig eller privat!

Noe nytt fra dere andre? Fint med en egen tråd for oss som har barn fra før...

1. søsken-ivf mai 07; kjemisk graviditet

2. søsken-ivf/icsi sept 07 - i magen!
LizzIE er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-01-2007, 11:44   #2
LizzIE
Stadig innom

LizzIE sin avatar

Standard

Ja, og Storken, hvordan går det med deg??? Er du i gang med siste fryseforsøk???

Gammel 22-01-2007, 11:52   #3
Katta
Fastboende

Katta sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Standard

Takk Lizzie...

Med ett forsøk igjen så er det ikke så lett å holde motet oppe desverre.
Vet ikke når eller om jeg orker å ta det en gang.
Jeg har enda ikke kommet "ovenpå". Men det er nok like mye høst mørket og 83 dager med regn i Bergen som har tatt piffen fra meg altså he
-he...

Du har jammen vært knall tøff for å komme deg der du er i dag... Heldighvis er alt glemt når vi endelig får barna vi ønsker oss....
Lykke til du også!!

Katta er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-01-2007, 09:27   #4
heia
Stadig innom

heia sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Standard

Da har jeg vært i kontakt med Riksen et par ganger. Først fikk vi vite at vi kanskje kunne få et forsøk før sommeren, men skulle ringe inn mens i januar, for å få reservert tid. Og når jeg ringte forrige uke, kunne jeg komme igang sånn at vi får et forsøk før påske . Så altså ble det nesten som vi ble forespeilet etter fryseforsøkene. Så brevene med 9 og 6 mnd. ventetid kan vi da se bort fra...
Håper flere av dere kommer igang med forsøk snart.
Jeg melder meg nå inn i mars-klubben, og håper på verdens beste jule-presang .
Vært å hentet nese-sprayen nå, og kjenner jeg gru-gleder meg, gruer for bivirkningene og kjenner spenningen stiger. Men kjenner også at det blir noe helt annet nå når vi har ei lita jente .
heia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-01-2007, 11:14   #5
LizzIE
Stadig innom

LizzIE sin avatar

Standard

Så bra, Heia! Godt å høre at du slapp til på Riksen med en gang!!! Og at du allerede skal begynne på nesespray en av de første dagene...

Jeg har blitt helt hekta på fub i det siste, er så utrolig gira på å komme i gang med søsken forsøk. Vil så veldig gjerne... Samtidig er jeg/vi utrolig takknemlig for å ha fått et barn allerede. Koser oss masse med lille tulla vår. Det er veldig stas for tiden med en ett-åring i huset.

Sluttet å amme for en uke siden, og er nå klar for å ta denne Clomifen-testen ved neste mens. Dvs i februar - og så er det bare å vente på resultatet fra den...

Gammel 25-01-2007, 21:21   #6
Håpefull
Fullstendig hekta

Håpefull sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hjemme, med mann og icsi-prinsessa som ble født i desember 05.
Standard

Jenter.............ett lite spørsmål:

Jeg synes det hadde vert litt godt med en egen skravletråd for oss som sysler med søskenforsøk. Der vi kan snakke litt om dette med savnet etter fler barn, lengsel, søskenønsket, de små gullungene våre, det vi skal igjennom, frykten for å misslykkes, hverdagens trivialiteter osv.....ja, alt sånn.........

Er det fler som kunne tenke seg det?
Og skal vi da lage en egen skravletråd, eller skal vi bruke denne tråden her???

Dersom ingen fler vil ha en slik tråd så bøyer jeg meg for det.....meeeen jeg synes det hadde vert kjekt jeg da....
...eh, bare litt hekta på fub jeg da....
Gammel 25-01-2007, 22:07   #7
Mirmel
Skravleguru

Mirmel sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Oslo
Standard

Så bra at du får komme i gang så snart, Heia. Tenk om tulla di får en brøster i julepresang Hadde vært koselig å øtes en gang om ikke så lenge, forresten. Kanskje vi kunne lokket med oss Jumpy også

Håpefull; jeg stemmer ja for skravletråd

Lykke til med Clomifen-testen, Lizzie! Håper dere snart er i gang igjen
Gammel 26-01-2007, 07:07   #8
LizzIE
Stadig innom

LizzIE sin avatar

Talking Skravletråd...

Enig!!! En egen skravletråd er veldig kjekt - nå er vi igang!

Håper det blir en aktiv tråd, jeg er glad det ble så bra respons på tråden jeg la inn i går... Er jo fersking på forum - fant FUB først i forbindelse med 5. IVF forsøk i 2005...

Uansett, vi som ønsker oss søsken er veldig priviligerte i forhold til de som ikke har fått sitt/sine første ønskebarn ennå, og det kan være veldig greit å ha en egen tråd å diskutere/lufte ting og tang! Supert forslag!

Gammel 26-01-2007, 11:15   #9
Mirmel
Skravleguru

Mirmel sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Oslo
Standard

Så flott at du startet tråden, Lizzie. Vi får satse på at vi blir en stor og aktiv gjeng etter hvert.

Ja, jeg må si at å skulle i gang med søskenforsøk er noe heeelt annet enn første gang. Da var det liksom være-eller-ikke-være-følelsen. Vi er så heldige at vi fikk full klaff med tvillinger, så vi er skikkelig luksusprøverørere. Men jeg synes vi har lov til å ønske oss stor familie selv om vi ikke har mulighet til å få barn på egenhånd. Gleder meg til å høre mange hurrarop her inne i tiden som kommer

Klem, Mirmel
Gammel 26-01-2007, 12:31   #10
Håpefull
Fullstendig hekta

Håpefull sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hjemme, med mann og icsi-prinsessa som ble født i desember 05.
Standard

Heisann...........

Se her ja, da var det kommet frem en skravletråd Johooo.
Det kan være litt greit dette, det å ha en egen plass for oss. Det KAN jo føles tungt for noen å lese for mye om dette, for det er lissom annerledes med søskenforsøk. Noen kan ha vonde følelse runt dette. Og da er det greit at vi har egen tråd og egen plass, slik at hver enkelt fubber selv kan velge å komme inn her og lese eller ikke.

Klart vi er priviligerte, det er det ikke tvil om. Og det blir annerledes enn da vi ikke hadde barn.
Men som Mirmel sier, vi har også lov å ønske oss en stor familie, selv om vi må ha litt assistanse for å nå målet.

Klart Mirmel er heldig som har to barn, men hun har full rett til flere, og full rett på massiv støtte, og lykkeønskninger forde!!

Jeg heier iallefall på oss alle sammen her inne.

Har tengt en del på dette med søsken. Hadde det vert lett å planlegge tror jeg at jeg hadde fått nr 2 sånn omtrent når veslejenta var 2 1/2-3 år. Men, siden det ikke er slik at vi bare kan ta en runde i sengen :sengeval: så blir jeg gravid, så føler jeg at det bare er å komme igang.
For det er jo slett ikke sikkert vi får flere heller.
Kanskje kommer det på første forsøk, kanskje må vi igjennom alle 3 ordinære søsken forsøkene..... hva da dersom vi fortsatt sitter uten søsken?
Skal vi gå privat, orker vi det?? Skal vi gå for adopsjon?? Eller skal vi sette strek, og slå oss til ro med den ene jenta vi har fått??
Mange tanker. Men vi vil så gjærne ha søsken, vi vil så indelig at veslejenta skal få oppleve gleden av søsken. Vi ønsker så sterkt å få oppleve dette mirakelet en gang til. graviditeten, fødsel, ett nytt lite medlem av familien.....

Men vi vet det ikke er noen garanti. Og jeg er nøktern realist på egne vegne.
Forsvarsmekanismen slår inn, og prøver sørge for at fallhøyden ikke blir så stor.

Vel, nei nå skal jeg hente ei lita snuppe som har voknet, og så skal vi spise lunch . Det er freddah, og jeg har vasket hus , så nå lukter det deilig og reint.

Og ute har det begynt å snø.....i går kveld var det +7 grader og stri regn.....dette været er jammen ikke lett å bli klok på gitt...:frustrer:. jaja.
Må nok foresten prøve å komme meg ut å trimme i dag også.
Vet ikke hvor alfa omega det er med denne vekta på frys i forhold til ordinær forsøk, men jeg er soppas overvektig :feit: at sikkert hvert gram ned er positivt.

Håper dette blir en godt brukt tråd da.
Husk jenter, det er VI som må være aktive å bruke den, og jo mer vi skravler, jo kjekkere er det for oss alle.............................

Så kom igjen.....sett i gang å skravle......
......
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder