Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-07-2014, 21:25   #881
Sofia 69
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av johanne Vis innlegg
Hei Håpefull
Dette var mitt 7. forsøk. Jeg ville ikke prøve på nytt og fremdeles gjøre det jeg "alltid" har gjort. Jeg ville tilføre noen undersøkelser............ Da fikk jeg beskjed om å gjøre dette.
Diagnostisk hysteroskopi med slimhinneskraping og intralipids. Min samboer skulle foreta FISH test av sin prøve. Leste mye forskjellig om hysteroskopi, men tror det er forskjellige behandlinger innenfor hys. Jeg foretok min behandling hos klinikk Hausken i Haugesund. Kostet 4500. Dyrt. Hadde jeg gjort det på klinikken i spania så hadde det ikke kostet noe. Kun flybilletter. Da klinikken og betaler for 1 overnatting. Men behandlingen skal gjøres på noen bestemte dager i ppille-perioden. Men syns det var litt vanskelig å organisere alt til å gå ihop med jobb osv. Men i ettertid så hadde jeg dratt ut og gjort det. Jeg er sånn at jeg ikke tenker på meg selv først. Men NÅ er det slutt og skal sette meg selv foran jobb.
Hys med slimhinneskraping:fikk smerte stillende tab 1/2 time før. Syns det var lite. Ble fyllt med vann for å åpne opp, + kamera og en "skrape". Var litt rart å se sin livmor. Skrapinga var men helt overkommelig. Skrapinga var for å øke blodtilførsel og lage noen groper for bedre feste, forstod jeg det som. Ingen plager i ettertid.
Intralipids: fikk 1/2 l væske i armen. Tok 3 timer ca. Dette ble gjort på klinikk i spania på egguttagelsesdagen. Hvis man er alergisk mot egg, peanøtter eller soya kan man ikke ta denne behandlinga. Behandlingen gjør at kroppen ikke angriper embryoet som blir satt inn. Gjør noe med immunforsvaret. Høres litt rart ut synes jeg. Men dette har funka for oss, om det er dette som gjorde utslaget??????? Intralipids var visst mer og mer brukt av klinikken våres.
Min samboer som skulle ta FISH TEST tok kun en utvida spermprøve på riksen. FISH TEST blir ikke gjort i Norge. :( :( :( :(

Lykke til med videre forsøk, og om dette er noe for deg syns jeg du skulle vurdere.

Hei! Gratulerer masse med positiv test, og gratulerer til alle dere her inne. Jeg hører til på Ava Peter, men har snust på Alicante tidligere. Jeg er interessert i intralipidbehandlingen du fikk, Johanne- var det hos Vista hermosa eller via dem? Og den diagnostiske hysteroskopien fikk du hos dr Hausken?

Jeg spør da jeg har hatt mange runder med IFV og ED. Nå skal jeg ha et forsøk i Ava Peter i neste uke - men det er godt å vite at det finnes andre muligheter, og har fått tips om dette med både diagnostiks hysteroskopi og intralipider tidligere. Jeg har vært litt stresset med tanke på forsøket neste uke pga slimhinnen/ implantasjonsutfordringer- og bare ved å lese din melding og vite at det kan finnes andre godre muligheter for et ev annet forsøk hvis dette ikke lykkes gjør at jeg slapper mer av. Så TAKK! Og lykke til
Sofia 69 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-07-2014, 23:06   #882
johanne
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2013
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sofia 69 Vis innlegg
Hei! Gratulerer masse med positiv test, og gratulerer til alle dere her inne. Jeg hører til på Ava Peter, men har snust på Alicante tidligere. Jeg er interessert i intralipidbehandlingen du fikk, Johanne- var det hos Vista hermosa eller via dem? Og den diagnostiske hysteroskopien fikk du hos dr Hausken?

Jeg spør da jeg har hatt mange runder med IFV og ED. Nå skal jeg ha et forsøk i Ava Peter i neste uke - men det er godt å vite at det finnes andre muligheter, og har fått tips om dette med både diagnostiks hysteroskopi og intralipider tidligere. Jeg har vært litt stresset med tanke på forsøket neste uke pga slimhinnen/ implantasjonsutfordringer- og bare ved å lese din melding og vite at det kan finnes andre godre muligheter for et ev annet forsøk hvis dette ikke lykkes gjør at jeg slapper mer av. Så TAKK! Og lykke til
Takk skal du ha og lykke til med forsøket neste uke Sofia 69
Jeg er fremdeles ruger og hadde ultralyd om mandag. Gynekologen synes vi var tidlig ute for kontroll og ble VELDIG overrasket over å se at det var 1 bankende hjerte der. Etter hcg'n hadde jeg trodd at det var 2 der. 6+2 viste datan. Men er fornøyd med 1 og vi. Håper inderlig det blir med hele veien. Har venta lenge på den spiren.

Som sagt så har vi aldri hatt noe tegn til en graviditet på våre tidligere forsøk, og når vi gjør dette så sitter det med en gang.
Håper du får intralipids når du spør og at det ikke er for sent. Intralipidsen gjorde vi på fertilitets klinikken den dagen donoren tok ut egga.
Jeg fant ut at hausken i Haugesund og fertilitets klinikken i Trondheim, Oslo er jeg ikke sikker på utfører dia hys med slimhinneskraping.

Tvi tvi neste uke
Klem fra meg
Det er fint å kunne utveksle erfaringer her inne som kanskje gjør at vi når målet vårt.
4. icsi jan -13 negativ
Prøver lykken på Vistahermosa i Alicante i juli
Positiv blodprøve på 3. ED.
johanne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-07-2014, 23:21   #883
johanne
Stadig innom

Standard

Hei Håpefull
Beklager at du ikke fikk intralipids. Hva er det som avgjør at noen får enkelte behandlinger eller medisiner og andre ikke. Jeg spurte og i tidligere forsøk om å utvide forsøket med noe mer men mener jeg fikk til svar at det fikk jeg ikke før de hadde forsøkt med noen normale forsøk.
For å tyne mer penger ut av oss føler jeg det som. Men det kan ikke være slik.

Men lykke til med neste forsøk
4. icsi jan -13 negativ
Gammel 20-07-2014, 09:58   #884
Sofia 69
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2010
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av johanne Vis innlegg
Takk skal du ha og lykke til med forsøket neste uke Sofia 69
Jeg er fremdeles ruger og hadde ultralyd om mandag. Gynekologen synes vi var tidlig ute for kontroll og ble VELDIG overrasket over å se at det var 1 bankende hjerte der. Etter hcg'n hadde jeg trodd at det var 2 der. 6+2 viste datan. Men er fornøyd med 1 og vi. Håper inderlig det blir med hele veien. Har venta lenge på den spiren.

Som sagt så har vi aldri hatt noe tegn til en graviditet på våre tidligere forsøk, og når vi gjør dette så sitter det med en gang.
Håper du får intralipids når du spør og at det ikke er for sent. Intralipidsen gjorde vi på fertilitets klinikken den dagen donoren tok ut egga.
Jeg fant ut at hausken i Haugesund og fertilitets klinikken i Trondheim, Oslo er jeg ikke sikker på utfører dia hys med slimhinneskraping.

Tvi tvi neste uke
Klem fra meg
Det er fint å kunne utveksle erfaringer her inne som kanskje gjør at vi når målet vårt.
Takk! Ja, veldig fint å kunne utveksle erfaringer. Det blir ikke intralipids denne gangen, da Ava Peter ikke gjør det. Men jeg har ikke noen god feeling for dette forsøket, så tenker plan B - altså ev ny runde. Bare så jeg ikke misforstår deg - du fikk intralipidene hos Vista Hermosa, ikke sant? Da jeg valgte klinikk forrige sommer stod valgte mellom Ava Peter og Vista Hermosa, som jeg fikk godt inntrykk av Visste ikke den gangen at VH brukte intralipider. For å gjøre en lang historie kort har jeg fått anbefalt det via en annen klinikk, men jeg har ikke funnet hvor det kan utføres i Oslo, og har lagt det bort. Ble derfor interessert i det du skrev
Sofia 69 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-07-2014, 10:32   #885
johanne
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sofia 69 Vis innlegg
Takk! Ja, veldig fint å kunne utveksle erfaringer. Det blir ikke intralipids denne gangen, da Ava Peter ikke gjør det. Men jeg har ikke noen god feeling for dette forsøket, så tenker plan B - altså ev ny runde. Bare så jeg ikke misforstår deg - du fikk intralipidene hos Vista Hermosa, ikke sant? Da jeg valgte klinikk forrige sommer stod valgte mellom Ava Peter og Vista Hermosa, som jeg fikk godt inntrykk av Visste ikke den gangen at VH brukte intralipider. For å gjøre en lang historie kort har jeg fått anbefalt det via en annen klinikk, men jeg har ikke funnet hvor det kan utføres i Oslo, og har lagt det bort. Ble derfor interessert i det du skrev
Ja det var VH som ba meg foreta slimhinneskraping og intralipids. Og skrapinga foretok jeg på hausken klinikken og intralipidsen foretok jeg på VH.

Men først skal du gjennom dette forsøket og kanskje du lykkes denne gangen. Hvilken dag har du innsettet? Vi har lest historier hvor man ikke har hatt troa, men som har hatt en lykkelig slutt. Vi får tro at det er tilfelle nå og. Ønsker deg all lykke til.
4. icsi jan -13 negativ
Gammel 20-08-2014, 17:24   #886
Snoopy*
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2014
Standard

Hei jenter. Det har vært stille på tråden en stund.. Hvordan går det med dere som er gravide, og med dere som gjerne er i gang med forsøk?
Her går det veldig fint. Er ca 21 uker nå, og formen har vært bra hele veien. Var litt kvalm i starten, men ikke kastet opp en gang, så jeg skal ikke klage. Magen har poppet ut, så nå vises det godt. Føles litt uvirkelig ennå, men begynner å forstå at vi omsider har lykkes. Gleder meg til å begynne for fullt med innkjøpene. Foreløpig har jeg kjøpt noen klær, og fått bilseter av en venninne. Det får holde for en stund det.

Det hadde vært kjekt å høre hvordan det går med dere andre også. Uansett, ha en fin kveld.
Snoopy* er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-08-2014, 18:34   #887
Morgensol
Fersk på forum

Medlem siden: Sep 2013
Standard

Hei jenter!
Det er lenge siden jeg har vært innom her nå. Formen min er veldig bra nå. Er i dag gravid i uke 22 og jeg og mannen har nesten glemt vi var i Alicante i april for innsett. Eller, bittelitt starthjelp som vi kaller det for. Det har godt over all forventning og det er jeg ekstremt taknemlig for, vet det er mange av dere der ute som har det tøft på veien for å lykkes! Håper så inderlig dere alle skal lykkes og få oppleve det å gå gravid

De gangene jeg tenker på donor blir jeg nesten rørt for jeg synes det er så flott gjort av henne å donore sine egg til noen helt ukjente og hjelpe oss i en vanskelig situasjon.

Sender varme tanker til dere alle. Ha en fin kveld
Gammel 24-08-2014, 21:43   #888
Luise
Stadig innom

Medlem siden: May 2013
Standard

Hei alle sammen!
Har blitt litt sommerferie fra surfingen, pluss att jeg har funnet frem strikkepinnene og heklenålen. Kom akkurat tilbake fra en uke i varmere strøk og det var veldig morsomt å virkelig få strutte rundt i bikini med babymage

Jeg er 23 uker, har termin 22. desember og det blir en liten gutt
Har shoppet både vogn, bilsete og en del klær, pluss at vi har spart på mye fra storebror. Siden det blir vinterbaby, har jeg satt i gang begge bestemødrene og meg selv med strikking.
Formen min er topp, bortsett fra bekkenløsning, så jeg kan ikke klage. Synes det er fantastisk å være gravid og det begynner å synke gradvis inn at vi endelig skal få et lite nurk...! Det er mye aktivitet inne i magen, har kjent spark siden uke 17, og det har vært så morsomt å ligge på solsenga en uke i bikini, og se og kjenne på alle bevegelsene

Fint å se at det går bra med dere også Snoopy* og Morgensol
Luise er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-08-2014, 18:17   #889
surfy
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2013
Smile

Hei
Flott at alt står bra til Snoopy*, Morgensol og Luise.

Vi er snart 23 uker nå, og fra juli har formen vært fin. Vi fikk også vite i juli på 18 ukers UL at det er to gutter. Veldig stas! Så nå har det blitt litt innkjøp og med to av alt er finn.no gull! I dag var vi på en ny UL og legene mener nå at det er en stor sannsynlighet for at guttene er ENeggede. Vi skjønner ingenting, men dette finner vi vel ut av etterhvert. Uansett, det viktigste er at de utvikler seg som de skal og er like store. Og nå blir det oppfølging på sykehuset annenhver uke, så da føler vi oss i trygge hender. Terminen er i slutten av desember, men de kommer nok i november/desember.

Håper også det går bra med alle Alicante-prøvere!

surfy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-08-2014, 17:22   #890
MSB
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2014
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av surfy Vis innlegg
Hei
Flott at alt står bra til Snoopy*, Morgensol og Luise.

Vi er snart 23 uker nå, og fra juli har formen vært fin. Vi fikk også vite i juli på 18 ukers UL at det er to gutter. Veldig stas! Så nå har det blitt litt innkjøp og med to av alt er finn.no gull! I dag var vi på en ny UL og legene mener nå at det er en stor sannsynlighet for at guttene er ENeggede. Vi skjønner ingenting, men dette finner vi vel ut av etterhvert. Uansett, det viktigste er at de utvikler seg som de skal og er like store. Og nå blir det oppfølging på sykehuset annenhver uke, så da føler vi oss i trygge hender. Terminen er i slutten av desember, men de kommer nok i november/desember.

Håper også det går bra med alle Alicante-prøvere!

Hei Surfy!

Jeg ble litt nysgjerrig. Er selv gravid med tvillinger etter ED i Athen. Vi satte inn to blastocyster. Jeg trodde det var rimelig sikkert at de var toeggede. Etter hva du skriver forstår jeg det slik at dere har satt inn flere egg også. Vet dere hvorfor legene tror det er eneggede?
MSB er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder