Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-09-2014, 08:40   #911
Selmahedvig
Nykommer

Medlem siden: Aug 2014
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Silly Vis innlegg
Ser også at de tre forsøkene med ferske egg må være innen 18 måneder, det er en prosess psykisk og fysisk når en mister, men snakk med legen og hør hva han sier. Min mann har to barn fra før, han var også veldig bekymret om hvordan jeg skulle føle. Men etter første besøk på klinikken, som vi hadde nyttårshelgen i fjor, var all tvil borte. Genetisk ikke mitt barn, men biologisk mitt. En påvirker barnet en bærer osv. Vi har valgt en å ha donor som er min høyde, hårfarge, men min mann har brune øyne og jeg grønne, så det er ikke då viktig. Ønsket også min blodtype og ønsket en med høyere utdannelse. Det var heller ingen problem da de fleste donorer er studenter. Kjenner godt igjen prosessen på forhånd, fortvilelse og sorg, men heldigvis finnes det muligheter!! Og det hjelper også ar alle rundt oss er positive til det vi går igjennom selv om de omtrent ikke har hørt om eggdonasjon før; både leger, familie, venner og arbeidsgiver. Håper dere har støtte rundt dere- lykke til med første samtale, gjør det som føles rett for dere god søndag
Jeg er så enig med deg. Urolig godt å være her inne og lese om alle sammen og føle på den gode energien. Denne prosessen er ganske ensom og da er det urolig godt å høre og snakke med dere som har og går gjennom det samme.
Jeg lurer på hvordan legene her i Norge har tatt det, har dere vært åpne med dem om det, har noen av dere hatt noen reaksjoner både positivt eller negativt?
Selmahedvig er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-09-2014, 14:47   #912
johanne
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2013
Sted: Østlandet
Standard

Da har vi vært hos jordmor. Hjertet banket som bara det. Herlig følelse. Er rørt fremdeles. Kan vi roe litt ned til vi skal til ul. Spennende dette her.
4. icsi jan -13 negativ
Prøver lykken på Vistahermosa i Alicante i juli
Positiv blodprøve på 3. ED.
johanne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-09-2014, 16:58   #913
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av ninris Vis innlegg
Herlig blir en av heia gjengen din
Det var meningen att gullet skulle bli med drømmemannen skal du se
Tusen takk, ninris Og gratulerer!

Og har prøvd flere ganger, johanne, men ble jo gravid første gang... Men skal få tilbakemelding fra legen på klinikken i slutten av uka, så får høre hva hun sier. Har ikke noe særlig lyst til å bytte klinikk. Føler meg så trygg og godt ivaretatt der jeg er
Gøy med hjertelyd!!! Ja, hadde vært gøy om vi alle fikk det til :-D
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-09-2014, 19:42   #914
hjertebarn
Nykommer

Medlem siden: Nov 2013
Standard

Ja, ja...Nå har vi tatt kontakt igjen med V.Hermosa. siste forsøk var i 2012, som resulterte i ei flott jente. Nå tenkte vi at vi skulle prøve igjen i januar.
Jeg er litt gammel (72 modell), men frisk som en fisk ☺.

Skal bli spennende☺
hjertebarn er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-09-2014, 07:06   #915
Silly
Stadig innom

Medlem siden: May 2013
Standard

Selmahedvig- jeg har bare opplevd interesse for prosess og positivitet i helsevesenet! Fastlegen min er super, hun har en annen pasient som har gjort det samme som meg og hjelper gjerne med sykemelding og medisiner. Men vet at jeg har vært heldig slik- har en venninne i en annen landsdel som fikk beskjed om at hun bare ikke kunne få barn, sånn var det med den saken. Hadde hun ikke hørt om min prosess, så hadde hun i beste fall måttet søkt seg frem og muligens funnet ut om dette. Det offentlig har egentlig ikke lov å informere om prosessen da eggdonasjon er ulovlig i Norge- men jeg opplever en genuin interesse fra dem og det jeg går gjennom og får god hjelp og lykkeønskninger

Kjekt å se at det går bra med de mange som er gravide!!

Jeg er så langt i prosess at ved ppillestart 2.okt, så skal jeg ta Decapeptyl dag 16, og så er prosessen i gang, håper å reise ned en av de første ukene i november gleder meg, er avslappet og positiv😄
Silly er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-09-2014, 09:22   #916
Selmahedvig
Nykommer

Medlem siden: Aug 2014
Standard

Så fint å høre. Vi er i ikke ordentlig i gang så har ikke snakket med noen om det enda. Reiser til Alicante neste uke, gleder meg.
Hvordan har dere andre gjort det med bilder, har dere tatt med eller tar dem bilder der nede?
De må vel ha noen bilder å gå ut i fra når de skal finne donor?
Selmahedvig er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-09-2014, 12:37   #917
Silly
Stadig innom

Standard

Vi sa heller ikke noe før vi var skikkelig i gang- lurt

Spurte ikke om bilde, måtte ikke levere.

God tur, spør massevis av spørsmål og nyt en veldig trivelig by
Gammel 02-10-2014, 08:59   #918
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard

Hei!

Noen som har hørt om, eller utført endometrial scratching her?
Fikk beskjed om at det er et tiltak for at livmora skal reprodusere nye celler, som igjen kan føre til bedre feste(?)forhold for et egg.

Jeg også har bare positiv erfaring med lege og gynekolog her hjemme. Vet liksom ikke helt hvor mye jeg skal si, men gynekologen min vet jo at det er eggdonasjon, men hvor langt har de taushetsplikt? Jeg har sagt til kjæresten min at han bare får si at vi skal til Spania for assistrert befruktning. DET er jo lov her hjemme også Og det er jo ikke usant.

Da går jeg egentlig bare og venter på oppstart...
Går alt som planlagt, så skal vi nedover mot slutten av november.
Ser ut som om de har tenkt å ta helt av med hormoner denne gang... Phuh...
Clexane, som jeg har lest at noen av dere har brukt, skal jeg også ta etter innsett. Er det greit å få tak i i Norge? Kan se ut som om vi tar en svipptur til Alicante for å kjøpe medisiner, faktisk. Er ganske mye billigere, og lettere å få tak i der nede, tenker jeg. Og Trental, noen som har brukt dette?

Tankene begynner å komme nå... Og noe som er ganske farlig, er at jeg er sikker på at dette kommer til å gå bra... Ja ja, kjæresten min har sagt at han skal ta støyten som kommer med en evt nedtur... Jeg har verdens snilleste kjæreste!!
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-10-2014, 15:36   #919
Silly
Stadig innom

Standard

Sosa- ikke prøvd endo scratch- men skal også ta clexane ved dette forsøket, ikke prøvd det før. Fastlegen min skrev ut resept til meg uten problem. Ellers har jeg nok av alle medisiner utenom Decapeptyl. Den får jeg fra England- svindyr i Norge...

Offentlige leger/ gyn i Norge har ikke lov å informere om eggdonasjon- men etter at jeg var i gang var det ingen problem for dem å støtte meg.

Ppillestart i dag på meg- juhu- i gang regner vel med en alicantetur andre uken i november hvis responsen på medisiner er som den bør være- fingers crossed.

Lykke til sosa- håper du kommer snart i gang
Gammel 02-10-2014, 20:54   #920
johanne
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2013
Sted: Østlandet
Standard

Hei Sosa Så herlig å høre at dere er igang snart og at du skal foreta et av de tiltaka jeg tok. Diagnostisk hysteroskopi med slimhinneskraping. Jeg gjorde det på Hausken klinikken. Gå inn på mine innlegg som jeg har.
Jeg har brukt clexane og når jeg var ferdig med medisiner i uke 13 tror jeg det var så telte jeg bortimot 70-80 sprøyter. Jeg kjøpte med meg alle medisiner som jeg trengte når jeg var nede til innsett. Hele posen kostet bortimot 6- 7 tusen mener jeg. De jeg trengte i forkant bestilte jeg fra england etter beskjed fra klinikken. Hadde ingen problemer med å få dem gjennom tollen og hadde dem i løpet av en uke på døra hvis jeg ville. Bestilte dem i god tid før jeg startet i tilfelle for man har lest litt av hvert .
Dersom du skal på svipptur nedover til Alicante så er det ei som trenger decapeptyl Men det er jo feil klinikk.

Ønsker deg lykke til med forsøket. Og lykke til til deg og Silly og dere andre her inne.

Jeg var på ul i over i går og tror at vi venter ei lita tulle. Og datoen vi fikk var 6 mars. Jeg trodde selv 11 mars. Herlig å se hjerteslaga. Jobber halve dager og tar det med ro.
Hva menes med oul når dere skriver det???
4. icsi jan -13 negativ
Prøver lykken på Vistahermosa i Alicante i juli
Positiv blodprøve på 3. ED.
johanne er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder