Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-12-2014, 13:33   #1031
surfy
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Oslo
Standard Målet og starten

Kjære alle Alicantefarere! Lenge siden jeg var innom her, men leste meg opp i dag. Moro å se at flere er på gang. Vi her inne kjenner så godt til alle følelser, oppturer og nedturer, i den prosessen vi er i. Mislykkede IVF-forsøk, lav amh, høy fsh, beslutte eggdonasjon, velge klinikk/donor, reiser, sprøyter, piller, følelser, akupunktur, vente, vente, vente, symptomer, teste, hurra eller å nei, på'n igjen.

Jeg tenkte at jeg skulle fortelle dere om slutten på min Ønskebarn-historie og starten på vårt etterlengtede familielivet. Jeg håper den er til motivasjon og inspirasjon, uansett hvor dere er i løypa.

Det er 2.5 år siden vår reise startet, så egentlig gikk det fort, men når man er oppi det er ukene uendelige! Til tider opptok det all min hjernekapasitet. Etter noen forsøk i Norge, bestemte vi oss for Urvistahermosa. Vi var heldige. Dobbel klaff på første forsøk. For en lykke å sitte med en positiv test!

Men det går aldri som man tror. Terminen var 29.12, men disse to ville ut tidlig i oktober! Da jeg skjønte at de kom til å bli født denne vindfulle oktoberdagen kunne jeg ikke tro det! Det var et sjokk! Nå er vi endelig snart i mål, så skjer dette. Frykten for å miste de begge (eller en) var enorm! Men født ble de og lagt rett i kuvøse. Da startet en ny reise som foreldre til to premature barn på 1000 gram. De er 9 uker nå. Det har vært lange og til tider tøffe uker. Men de har vært sterke og personalet her på sykehuset kan jeg ikke fullrose nok! Nå er de over 2500 gram og titter mer og mer rundt seg, dagene flyr med amming og flasking. De puster selv, men overvåkes 24/7. Kanskje vi kommer hjem til nyttår. Vi er uansett helt fortapt i de. For oss - de vakreste vi har sett og følt inntil huden! Mors- og farsfølelsen er brent inn i oss. Av og til tenker jeg på donoren med et smil om munnen. Kan ikke takke henne nok for at hun ville donere egg til oss! Det er så verdt alt vi har vært gjennom! Så jeg tenker på dere som er på reisen og kaster masse lykkestøv, håper dere lykkes med donor, adopsjon, fosterbarn eller egne egg! En familie skapes på så mange måter, uansett måte er det fantastisk.

Klem fra tvillingmammaen

Sist endret av surfy : 11-12-2014 kl 18:04
surfy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-12-2014, 06:16   #1032
Snoopy*
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2014
Standard

Gratulerer så mye med to skjønne små Surfy. Veldig godt å høre at det har gått bra selv om de var litt vell utålmodig med å komme ut i denne verden. Hva fikk dere? Samme kjønn, eller en av hver?
Vi hadde jo termin nesten samtidig du og jeg. Vi har 1.januar, så det nærmer seg her også. Vi ønsker helst at han skal holde seg i magen til over nyttår, så slipper han bursdag i julestriden samt at det er en fordel angående skolestart. (Og å slippe å alltid være yngst i klassen.) Men alt er klart hvis han bestemmer seg for å hilse på før. Til og med alle julegavene er i hus og pakket inn. Var ferdig for flere uker siden. Har nok aldri vært så organisert før. (Håper det kan fortsette.)
Ellers er formen fin. Det begynner å bli tungt, men skal klare å la vær å klage de siste ukene også.

Vi var jo flere med positiv test rundt samme tidspunkt. Hvordan går det med dere andre? Er vel noen som har fått, og noen som nærmer seg skikkelig.

Gratulerer igjen Surfy. Ble veldig glad på deres vegne. Kos dere med de små vidunderene. Håper dere får alle komme hjem snart.

Gratulerer med positiv test Sosa. Det var kjekt å lese.
Og lykke til alle dere andre som er i prosessen. Ønsker at dere alle får oppleve å bære et lite mirakel i magen.

Stor klem fra høygravid Snoopy
Snoopy* er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-12-2014, 07:51   #1033
Selmahedvig
Nykommer

Medlem siden: Aug 2014
Standard

Surfy- Sterk og vakker lesning fra deg, du beskriver det som det er. Kjenner meg veldig igjen og håper så indelig at jeg kan bli en mamma en dag.
Gratulerer så utrolig mye med to deilige barn. Min søster fikk tvillinger for 9 måneder siden. De ble født 6 uke for tidlig og veide 2,1 kg. Tenker så utrolig små de var. Men det er de ikke lenger for å si det sånn.
Så fint å høre at det har gått bra med dere og at de snart er hjemme.

Snoopy- Du har virkelig ikke lenge igjen. Det må være så utrolig spennende. Denne julen blir nok spesiell og aldri glemt

Jeg har innsett på mandag. Fikk beskjed i går om at 7 egg har gått videre. Klarer nesten ikke vente. reiser til Alicante på lørdag.
Selmahedvig er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-12-2014, 10:50   #1034
Selmahedvig
Nykommer

Medlem siden: Aug 2014
Standard

Et lite spørsmål. 7 egg var befuktet riktig. Er det et greit antall?
Selmahedvig er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-12-2014, 16:19   #1035
surfy
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Oslo
Standard

Takk og takk. Vi fikk to gutter, som legene tror er eneggede. Og vi trodde det skulle bli desemberbarn, ja ;).

Lykke til med innspurten, Snoopy. Krysser fingrene for et januarbarn!
Og gratulerer med positiv test, Sosa!

Selmahedvig - Vår donor hadde 8 egg, tror jeg. 5 ble befruktet og 2 klarte seg til dag 5 og innsett. Og de to ligger her i sengen ;)
surfy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-12-2014, 18:19   #1036
hjertebarn
Nykommer

Medlem siden: Nov 2013
Standard

Hei Selmahedvig,
Er spent på hvordan det gikk med deg i dag. Håper alle 7 klarte seg. Nå har du sikkert 1 eller 2 "ombord" . Hvor lenge skal du være i Alicante?

Ca 3 uker igjen for oss. Begynte på protokollen i dag. Så ultralyd om ca 13 dager

Da blir det Alicante i uke 1 eller 2
hjertebarn er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-12-2014, 19:05   #1037
ninris
Husvarm

ninris sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av sosa Vis innlegg
Skal ta ultralyd 16. des. Er nesten enda mere nervøs disse dagene her... Sist mista jeg før jeg kom meg på ultralyden og da ble den timen brukt til å konstantere spontanabort i stedet for å se bankende hjerter... Men *IKKE tenke negative tanker nå!!! Bare positive om små spirer som springer ut og blir til de vakreste blomstene

Spennende hjertebarn, 20 år... da får dere helt sikkert mange gode egg
Lykketil på ultralyd imorra Sosa blir spennende å høre resultatet...
ninris er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-12-2014, 20:41   #1038
johanne
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2013
Sted: Østlandet
Standard

Ønsker deg også lykke til imorra sosa Håper dere får bekreftet den fine julepresangen.

Imorra skal vi inn til 3d Det blir spennende. Er da 28+3 tror jeg. Magen dunker og leer på seg om dagen. Og til alle tider. Syns det er en litt rar og ailienaktig følelse at ens egen mage vokser og dunker. Tenkte ikke sånn på det før når jeg så andre gravide. Men en herlig følelse er det.

Den lille har hatt en forstyrrende uke bak seg da jeg forrige og for tiden sliter med en forkjølelse og irriterende hoste. Håper det snart er over. Og håper hun ikke har hatt det for slitsomt. Skal prøve meg på jobb imorra. Og snart er det lang julferie. Deilig

Ønsker dere alle her inne en god jul .

Klem fra meg
4. icsi jan -13 negativ
Prøver lykken på Vistahermosa i Alicante i juli
Positiv blodprøve på 3. ED.
johanne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-12-2014, 03:30   #1039
hjertebarn
Nykommer

Medlem siden: Nov 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av ninris Vis innlegg
Lykketil på ultralyd imorra Sosa blir spennende å høre resultatet...
Lykke til Sosa!
hjertebarn er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-12-2014, 09:05   #1040
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard

Tusen takk alle sammen!! Er litt spent selv...
Har de siste dagene hatt sånn følelse i kroppen som jeg pleier å ha dagene før jeg får mensen, men satser på at det er helt normalt

Jeg skal gi dere beskjed om hva vi ser

Gøy å høre om dere alle som har kommet til veis ende og så langt avgårde som jeg også lengter etter å være.
Synes det er ganske stressende, disse ukene , både før ultralyden OG før man endelig er i uke 12 og kanskje kan begynne å slappe litt mere av, og ikke minst, slutte på alle disse medisinene.
Men i dag er dagen vi i hvert fall får noen svar
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder