Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 05-05-2010, 08:55   #1
Klara-Sofie
Flyttet inn

Medlem siden: Apr 2010
Sted: Akershus
Standard Sette inn egg på dag 3 eller 5 ?

Jeg tenker at det må være bedre jo lenger man venter, for å kunne se i lab'en hvordan eggene utvikler seg først. Men er det det?
Vedr egne egg, fikk jeg satt inn på dag 3. (jeg ble ikke gravid).
Nå går vi for eggdonasjon og tenker at det er mer sjanse hvis vi venter til dag 5.

Hva mener dere? erfaringer, innspill om dette?
44 år
prøvere siden febr.2007, "ørten" Pergo-kurer
IVF- avbrutt okt 2009, IVF - neg. mars 2010 (Aleris)
ED - AVA-Riga juli 2010 - neg.
ED - AVA-Riga nov 2010 - SA 5+2
1 ED på frys satt inn 17.juni 2011 -en nydelig prinsesse ble født febr 2012
Klara-Sofie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-05-2010, 09:55   #2
Trine78
Stamgjest

Trine78 sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Standard

Hva er klinikkens erfaringer? Har inntrykk av at dette har med å gjøre med arbeidsmetoden det bruker på klinikken - noen steder lar de det gå lenger andre steder ikke - avhengig av det de er mest fortrolig med (på samme måte som at kirurger bruker de metodene de er best på, helt til det kommer en sikker bedre metode som "alle må lære seg").

Vi hadde et stort frafall på egg siden klinikken vår ofte venter til dag 5 om det er tilstrekkelig mange befruktede egg - men da er det jo som du sier god seleksjon (kun de beste igjen). Jeg ble mistet vår innsatte 5-dagers blasteocyst, men det er nok av andre årsaker.

Må legge til at jeg ikke er ekspert på emnet, men dette er slik jeg har skjønt det - sikkert mange som vet mer

Prøvere siden -08
1. ICSI april-10: tidlig SA/kjemisk
Mirakuløst gravid på egen hånd, venter i feb/mars-11
Trine78 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-05-2010, 10:22   #3
rabalder
Husvarm

Medlem siden: Jul 2008
Standard

Hei Klara-Sofie
Enig med Trine78 angaaende klinikkens erfaring. Har du muligheter til aa se statistikken deres? Har selv brukt ED og ble ganske overasket hvor mange som "falt fra" mellom dag 3 og 5, Naa har vi svaert daarlige svoemmere saa jeg vet ikke om det hadde noe med saken aa gjoere. Vi fikk saatt 2 inn og en av dem var faktisk en av de "daarligste" embrioene paa dag 2, men saa ble det til et supert embrio. Begge 2 implanterte, og vi fikk se 2 bankened hjerter ved 6 uker, men sa falt en fra rundt 8-9 uker.
Mener jeg har hoert at det i gjennomsnitt bare er en 2-3 av 10 embrioer som det blir noe av, saa ved aa la dem bli blastocyster saa har du luket bort litt flere av dem det likevell ikke blir til noe. Men paa den andre siden, disse embrioene som faller fra i labben, hadde de gjort det bedre inne i livmoren??

Sorry lit knotete dette, haaper likevel at det hjalp litt.
Klem fra Rabalder. Rabalderprinsessen er naa snart 9 maaneder, har faat en tann og vil ikke sove om natten, men herlig likevell
rabalder er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-05-2010, 18:14   #4
liza39
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2009
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Klara-Sofie Vis innlegg
Jeg tenker at det må være bedre jo lenger man venter, for å kunne se i lab'en hvordan eggene utvikler seg først. Men er det det?
Vedr egne egg, fikk jeg satt inn på dag 3. (jeg ble ikke gravid).
Nå går vi for eggdonasjon og tenker at det er mer sjanse hvis vi venter til dag 5.

Hva mener dere? erfaringer, innspill om dette?

Det avhenger som her nevnt av kvaliteten om de velger å la de vokse videre til blast.Vi fikk topp egg-kvalitet fra donor samt bra sperm fra min mann.Som resulterte i 5 blast (2 inn og 3 på frys)
Jeg tror også på match eller ikke match mellom sæd og egg.Jeg og min mann har elendig match selv om jeg får ut ok antall egg og hans sperm er bra.

Ønsker deg masse lykke til! Dette er utrolig spennende

Pos CB test 29 og 30 oktober
En perfekt prins ble født sommeren 2010 og han er mammas hjerteknuser
3 blastocycter på frys

liza39 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder