Ønskebarn forum  
Gammel 15-06-2014, 12:12   #1
lissi
Stadig innom

Medlem siden: Dec 2011
Standard hysteroskopi

Noen som har erfaringer med hysteroskopi i norge? hvor det er best å få det utført? evt erfaringer? eller best å dra til utlandet?

1. ED- gutten født i oktober 2012 gravid med lillebror,termin 08.06.2015!;)
lissi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-06-2014, 16:09   #2
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Hei Lissi. Ser at du lurer på dette med hysterescopi. Søker du opp ordet hysterescopi her inne vil jeg tro du får opp en del tidligere diskusjoner om emnet

jeg kan bare snakke for meg selv. Etter en nedslående tilbakemelding fra klinikk Hausken i Haugesund vedrørende muligheten for å bli gravid ble vi anbefalt eggdonasjon i utlandet. Der ble også nevnt at vi ville ha bedre odds om vi fikk foretatt en hysterescopi pga noen livmorknuter jeg hadde. I vårt tilfelle var det legen på Hausken som henviste oss til Betanien sykehus i Bergen der vi bor.

Jeg ble henvist i oktober 2012 og fikk operasjonen i januar 2013. Da fant de både livmorknuter og flere polypper som ikke kunne sees på ultralyd. Disse ble fjernet under full narkose. Lå på Betanien en halv dag og så hentet mannen min meg på ettermiddagen. Jeg syntes det var trygt og godt å få gjort dette på sykehus hjemme...men all annen fertilitetsbehandling har mannen min og jeg fått på Klinikk Serum i Aten. De er meget profesjonelle med bred erfaring innen barnløshet. De har så vidt jeg vet et tett samarbeid med et lokalt sykehus med hysterescopi operasjoner i Aten. De jeg har lest om på sidene her som har fått denne operasjonen i Aten har stort sett bare vært positive. De har følt seg veldig godt ivaretatt og opplever at legene der ser etter forhold i livmor med et annet blikk en norske leger. Uansett hva du velger så krysser jeg fingre for deg og ønsker deg lykke til
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-06-2014, 19:41   #3
johanne
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2013
Sted: Østlandet
Standard

Hei lissi

Jeg foretok en diagnostisk hysteroskopi med slimhinneskraping da jeg etter mange mange gangers prøving ikke hadde blitt eller fått noen tegn til no graviditet i det hele tatt. Så jeg ville prøve noe mer før mitt neste forsøk.
Jeg foretok skrapinga på klinikk hausken, men klinikk i trondheim gjør det og. Muligens oslo.
Dersom det er en sånn hysteroskopi du skal ta. Men det er vel og andre typer hysteroskopier og, dersom jeg har forstått riktig. Denne behandlingen er dyr i Norge og kostet ingenting på klinikken min i Spania. Hadde jeg tenkt meg om så hadde jeg dratt ut og gjort det. Men å få alt til å klaffe er og ikke lett, da det skal gjøres på bestemt dag i syklus da en går på ppillen.
Og i samme opplegg så foretok jeg en intralipids på klinikken 5 dager før innsettet.

Er nå i Alicante og innsettet er til onsdag. Håper mine tiltak skaper noe.
4. icsi jan -13 negativ
Prøver lykken på Vistahermosa i Alicante i juli
Positiv blodprøve på 3. ED.
johanne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-06-2014, 06:43   #4
Sunniv
Stadig innom

Sunniv sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Standard

Jeg hadde hysteroskopi på Riksen i forbindelse med våre forsøk. Betalte kun egenandel for dette og det var veldig kjapt gjort. Var der max 30 minutter totalt og undersøkelsen tok vel max 10 minutter. Litt ubehagelig var det, men absolutt ikke vondt og det var veldig greit. Hadde ikke gruet meg for å gjøre det igjen.

Jeg hadde aldtå bare en undersøkelse, ingen narkose på meg. Bare en kikk.
3.forsøk, AID: sep 13 - negativ
4.forsøk, AID: nov 13 - positiv - mamma til en gutt født august 2014
.
Lykkelig mamma til verdens beste gutt født i august 2014!
Sunniv er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-06-2014, 22:30   #5
Mishel
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2014
Standard

Sunniv, Hvordan fikk du hysteroskopi på Risksen, det er dem bestemte eller du selv ba dem??
Mishel er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-06-2014, 08:15   #6
Sunniv
Stadig innom

Sunniv sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mishel Vis innlegg
Sunniv, Hvordan fikk du hysteroskopi på Risksen, det er dem bestemte eller du selv ba dem??
De trodde muligens jeg hadde en polypp i livmoren. Det ble oppdaget på første insemineringsforsøk. Ble derfor satt opp til hysteroskopi om forsøket ikke lyktes. De bestemte altså dette selv.
3.forsøk, AID: sep 13 - negativ
4.forsøk, AID: nov 13 - positiv - mamma til en gutt født august 2014
.
Lykkelig mamma til verdens beste gutt født i august 2014!
Sunniv er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-06-2014, 18:44   #7
Rableri
Fersk på forum

Medlem siden: May 2013
Standard

Kan anbefale hysteroskopi på klinikk Hausken. Fikk time raskt, og behandlingen gikk også raskt. Ble anbefalt å få fjernet muskelknuter, og fikk dette gjort ved laparotomi senere. Det var verdt det. Er nå gravid med tvillinger.
Rableri er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder