Ønskebarn forum  
Gammel 01-04-2013, 11:02   #141
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Rogaland
Standard

Hjemma igjen, etter noen dager på hytta. Har hatt et fantastisk vær, så vi har sittet mye ute. Vi har hatt middagsgjester og kokt egg+spiddet pølser, de 2 dagene var vi 26stk, så det var folksomt.... Satte ut garn gjorde vi og, var kaldt å dra opp garn, og kaldere å rense fisk. Jeg gleder meg til i morgen, da skal vi ha ørret til middagMinien ble forkjølet, så han har vært litt urolig, men han er på bedringensvei nå. I natt var han våken fra kl.23-00.30, fikk mat rett før klokken 24, og sov til kl.7.20, kan ikke klage;)
Lars Magnus har blitt 6 mnd, en glad og fornøgd sjarmør. Han ruller seg fort fra rygg til mage, og kommer seg fra mage til rygg igjen(ikke ofte, så tror det er et"uhell"). Når han ligger på magen, så kommer han seg rundt i sirkel, og han ligger veldig sjelden i ro. Har vi han i fanget så gynger eller hopper han.
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
katrine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-04-2013, 13:30   #142
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

Her var det rolig...

I dag har jeg vasket i huset, tatt ut tepper, dratt fram sofaen m.m. Så nå har jeg tatt meg et velfortjent glass med pepsi max På mandag skal jeg ha barseltreff her, og jeg har hatt så lyst på salat LENGE, så da skal jeg lage en salatbar. Så nå er brødbitene på tørking i ovnen, det skal bli krutonger. Jeg har kuttet tortilla lefser i fine strimler, de har jeg stekt i ovnen med litt olje og div.krydder, ble gode. Senere i dag må jeg kjøpe inn div.grønnsaker, og i morgen forbereder jeg det, og lager ferdig urtedressing og hvitløksdressing. På mandag steker jeg kylling og lager focacciabrød.

I morgen skal hele familien til Zamira's familie, vi gleder oss veldig til å få holde og møte Signe, som vi er så heldige å være fadder til. 4.mai bærer det i kirken, så etterhvert må bunader og dress sjekks. Frisørtimer er bestilt!!

Mannen skal liste soverommet til Simen, så snart er det ferdig. Bare Tilde sitt igjen, før et nytt bad må lages oppe. Har ikke lyst at de skal måtte gå ned for å gå på do, og jeg
gleder.meg til å få et til do, for til tider er det dokø her....
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
Gammel 06-04-2013, 19:31   #143
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Bergen
Standard

Ja her var det stille. Her er det hektiske dager som suser avgårde. Vi var på helsestasjonen på forsinket seks mnd kontroll på torsdag. S var 7,6 kg og E 8,8 kg. S vokser og følger sin kurve, mens E klatrer oppover. De siste to nettene har S skreket intenst i flere timer!! I dag sovnet han greit, men da lager selvfølgelig E mye leven. Håper bare S sover seg gjennom det. Det er utrolig hvor forskjellig to brødre kan være. Den ene er en stor bamse, mens den andre er slank.

Melkemengden her har gått betydelig ned nå. S har ikke villet ta bryst en periode nå og E følger nå litt etter pga han får tilbud om like mye annen mat som S får. Føles rart og vet ikke helt om jegvliker det. Ingen av dem tar flaske. Arbeider med saken, men lite framgang fortsatt.

E sover 7 timer på natten. S sover gjerne 4-5. Ikke alltid den beste søvnen. Gutta har flyttet inn på sitt eget rom og for E funker det fint. S er litt variabel.

Er slapp og sliten for tiden. Håper det kommer seg nå når varmen kommer, for den må jo det snart!
Gammel 06-04-2013, 21:37   #144
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

Fina; Drikker de vann fra flaske?? Her drikker Lars Magnus veldig lite melk,,lite fra meg og nesten ingenting av flasken. Helsesøstera sa at jeg f.eks kunne blande grøten med mm. Teste ut om han ville drikke fra kopp, og skje(tar himla lang tid).... Men jeg har gitt opp, men HELDIGVIS drikker han vann, og han er veldig ivrig på å drikke fra glass

Store gutter du har fått, håper S også vil finne roen på eget rom, alt er en overgang.

L.M sover også på eget rom, han kan være veldig flink å sove i mage timer uten å våkne, men desverre etter påsken har han begynt å våkne oftere, starter ofte i 23 tiden... SLITSOMT, men håper det snart går over... Viser bare hvor fort vi vender oss til gode netter!!!
Gammel 14-04-2013, 15:14   #145
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Trondheim
Standard

Denne uken sov guttene på skift på dagene og ikke sov nettene gjennom. Ingen pause – jeg er utslitt. Det var lenge siden vi har veid dem, men tipper at de veier ca 7,5 og 8,5 kg. Knoll (storebror) har begynt å få tenner – de to nederste søte tennene gløtter ut så vidt. Han er som din L.M. Katrine - alltid i bevegelse Tott (som er lillebror og er faktisk mindre) er rolig og kan ligge å se på sin bror som leker lenge før han begynner å leke selv.

Jeg pumper fremdeles, men kun 2 ganger i døgnet. Jeg venter på innedag. Da kan jeg prøve å la være å pumpe og ikke være redd for kald trekk/vind.

Søtpotet som jeg kjøpte inn før påske ble muggen og kastet. Det ble ikke tid til matlaging til gutter. Det tar så lang tid å komme seg ut med de to at noen ganger er jeg nødt til droppe dagsmåltidene. Da blir det bare mme og kveldsgrøt. Det er ellers artig å mate dem i høye stoler og se deres reaksjoner på nye smaker
5.ICSI sept 2011 lang reg. avbrutt før uttak pga overstim.
6.ICSI tvillinggutter f. 28.09.12
Katti er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-04-2013, 21:35   #146
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Standard

Katti kjenner meg igjen. Har prøvd det. Jeg endte opp med at jeg måtte arbeide med å styre søvnen slik at de ikke sov på skift. Det fungerer ikke helt, men noen lunde. Holder ene oppe ved å gjøre passive aktiviteter mens broren herjer på gulvet. På den måten blir han som leker aktivt raskt trøtt og han andre holder ut litt lenger. Ikke ideelt, men en skal jo overleve.

Her og er det en veldig aktiv og en som ligger mer å ser på. Mine sover dårlig på nettene nå og det sliter litt på meg. I natt er første natt på mange uker da begge sov fem timer uten mat og uro. Håper de sover godt i natt også.

Begge er kjempeglad i storesøster og smiler bredt når hun kommer. Vi tøyser og tuller og koser en del og det synes både store og små er deilig. Nå har vi fått tre tripp-trapper på kjøkkenet. Nå spiser S bedre igjen.håper det varer! Virker som om han er mer fornøyd og leker og sover bedre.

Til uken blir gutta 7 mnd!! Utrolig som tiden flyr! Om en mnd er permisjonen min over!! Skal ha to uker ferie etter det og deretter i jobb igjen. Vi har bestemt at til høsten skal jeg være hjemme en ukedager og mannen tre slik at vi får permisjonen til å vare fram til jul. Kommer til å bli en tøff tid. Mannen skal jobbe noen helger og jeg skal jobbe nesten 90 %.

Nå skal jeg se et par minutter på kopekassen og så er det marsj i seng. Skal ha noen tvillingmammaer på besøk i morgen så da er det greit å være utvilt!

Katrine ja han drikker vann nå med tåteflaske. Øver også med kopp, men da gnager han mest på den. E nekter plent å ta flaske og blir skikkelig sint. Koppen bare gnager han på. Her har jeg melkespreng en dag og lite i brystene nete dag. Pumper litt, men ingen som drikker det så egentlig lite vits.
Gammel 19-04-2013, 12:26   #147
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Standard

Her er tøffe tak for tiden. Guttene våkner mye på natten og den siste uken er lengste søvnperiode for min del på under to timer!!! De siste dagene har S vært plaget av et eller annet så han har våknet hvert femte - tyvende minutt. Er utrolig sliten!! E er ganske flink heldigvis. Håper dette går raskt over!!

Ellers har mensen kommet. Har ikke savnet den og hadde håpt at den holdt seg vekke en stund til, men men.

Under en mnd igjen av permisjonen!! Helt utrolig rart. Skal ha to uker ferie etter det, men allikevel ikke lenge før jeg skal i jobb. Men bare tre uker heldigvis! Deretter er det ferie.

Katti tenkte på det du skrev om nedtrapping. Da min melkeproduksjon sank (har valgt å pumpe oppigjen) så var det fordi gutta drakk litt mindre melk for hver kveld. Først pumpet jeg noen dager for å holde produksjonen oppe. Deretter lot jeg det bare være og da sank produksjonen ganske raskt. Sålenge du er god og varm under dynen og de ikke slår hardt på brystene så bør det gå greit å trappe ned slik på natten selv med kalde temperaturer. Kan være verd et forsøk. Håper alt er bra med dere!
Gammel 21-04-2013, 22:31   #148
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Trondheim
Standard

FINA, gratulerer med 7 mnd til guttene dine Håper dere får snart fine netter med sammenhengende søvn

Jeg har ikke pumpet siden onsdag ...men det kjentes så ubehagelig i kveld i det ene brystet at jeg valgte å pumpe ut litt melk. Fordi ellers ville det vært vanskelig å få sove. Det kjennes også når jeg bærer og legger gutter på brystet. Kvinnelige hormoner begynner å komme tilbake da det kjennes litt vondt i mageregionen.
5.ICSI sept 2011 lang reg. avbrutt før uttak pga overstim.
6.ICSI tvillinggutter f. 28.09.12
Katti er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-04-2013, 17:29   #149
Snuskepusi
Stamgjest

Snuskepusi sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Standard

Her er Emilie 6 måneder blitt! Som tiden flyr
Hu koser seg med grøt og spiser litt middagsglass. Sovinga varierer enda. Men hun sovner lettere på kvelden nå. Fortsatt litt avhengig av puppen men...

Jeg var på Ullevål på torsdag. Har jo så mye endometriose smerter enda. Så nå skal jeg begynne med p sprøyter i tillegg til hormonspiralen. Håper det tar knekken på smertene! Kryss fingra for meg jenter
1 IVF forsøk aug/sep 2010/neg/ingen på frys
2 IVF/ICSI forsøk nov 2010/neg/ingen på frys
3 ICSI feb 2012 To inn,et på frys.Positiv test 28.02!
Prinsessa ble født 20.10.12
Snuskepusi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-04-2013, 19:59   #150
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

Vi holder på med minien, operasjon; HVORDAN KLARE Å SOVNE AV MEG SELV.... Så.vi har vært inne noen ganger med smokk. Akkurat nå er det rolig, men tviler på at han har sovnet... Han blir snart 7mnd, syns tiden går utrolig fort, heldigvis skal jeg være hjemme et ekstra år!!! Minien vår er en travel liten gutt, blir fort lei av å ligge på gulvet, skjer liksom for lite, men håper det hjelper når han begynner å dra seg fremover eller krabber....

Fina; Gratla med 7mnd på tvillingene

Snuskepusi; Tiden går fort, Emilie begynner å.bli store jenta, 6mnd. Lykke til med p-sprøyte start, håper at det vil hjelpe mot smertene.

Katti; Deilig å slippe pumpe styret, du har vært flink
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder