Ønskebarn forum  
Gammel 03-09-2019, 17:04   #351
Angelique
Nykommer

Medlem siden: Feb 2019
Standard

Så morsomt med litt aktivitet her! Og gratulerer til alle dere som har fått positive tester og dere som går og ruger

Vi fikk faktisk et veldig konkret svar. Slimhinnen var ikke klar til å ta imot embryoet på testtidspunktet. Det vil si at jeg må starte på progesteron ett døgn tidligere ved innsett på dag 5. Jeg tror til og med at vi skulle få et helt bestemt klokkeslett. Ved dag 3-innsett tror jeg at det kunne være snakk om to dager ekstra med progesteron, men jeg vet samtidig ikke hvor nøyaktig testen er på noe annet enn akkurat den hormondosen den er testet på.

På en måte så virker dette vel rart og matematisk, for det vil i praksis si at embryoet ikke overlever ett døgn i livmoren uten å feste seg. Har forsøkt å lese meg opp på det, og implantasjonsvinduet er visst veldig viktig, men så viktig? Hva har dere andre hørt med tanke på innsett på dag 5 og når embryoet egentlig fester seg? Jeg synes å huske at jeg har hørt at det kan feste seg i løpet av de første 3-5 dagene etter innsett, men har ingen kilder på det.

For oss er det uansett en veldig god nyhet, for det kan forklare hvorfor de tre første ED-forsøkene ikke har fungert. Det er planlagt et forsøk i begynnelsen av oktober, så jeg får bare bite tennene sammen og dytte på med alle medisinene.
Angelique er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-09-2019, 09:49   #352
Aggga
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2017
Sted: 1470
Standard

Hei.
Finnes det noe forum for prøvere i serum i Hellas?
Aggga er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-09-2019, 10:18   #353
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Det var samme sak hos meg. Etter ERA testen gikk jeg 2 dager lenger på progesteron før innsett og vips så sitter vi her med snuppa vår
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-09-2019, 10:18   #354
Rubia
Husvarm

Standard

Gratulerer så mye SK90 og Lisjtuppa
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Gammel 04-09-2019, 10:48   #355
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg er blitt tilbudt ferskforsøk, men problemet med det er at de aktuelle donorene har fått fastsatt en dato på forhånd for egguttak, så da må jeg i så fall velge en som kan passe tidsmessig, og det byr på utfordringer uten å ha full oversikt. Jeg vil nødig låse meg foreløpig, og i mellomtiden er det sikkert noen andre som velger de aktuelle donorene siden klinikken helst ville hatt kontrakten på plass allerede. Med fryseforsøk er jeg mye mer fleksibel, men da går også sjansen for å lykkes ned fra 72% til 65%, så vanskelig dilemma. Jeg vil uansett bli nedregulert, og med fryseforsøk vil de da kunne bestemme dato nøyaktig, mens med ferskforsøk må jeg regne med +- to dager. Det betyr også at ferskforsøk innebærer en planlagt reise fra søndag til søndag, mens det holder med onsdag til lørdag med fryseforsøk. Jeg kunne fått dato fastsatt for en måned siden om jeg hadde vært klar, så det er meg det står på. Jeg er bl.a. blitt kastet inn i et fysioterapiopptreningsprogram på sykehuset (pga. utredning av langvarige smerter som følge av medfødt hoftedysplasi) som må bli ferdig før jeg kan ha neste forsøk siden jeg vil få treningsforbud fra og med innsett, og foreløpig har de ikke villet gi meg noen sluttdato. Om jeg skal gjette nå, må jeg ta i med god margin, dvs. november, og da risikerer jeg at det blir senere enn strengt nødvendig.
Eg skjønner godt at det er et vanskelig dilemma dette her.. Det er jo veldig bra at du har fått eit fysioterapiopptreningsprogram på sykehuset. Dette hadde eg og ville fått med meg. Men november er ikkje lenge til. Da får du evt bruke disse månedene godt på å trene. Det er nok ikkje noe godt å gå rundt med smerter pga hoftedysplasi. Så viss dette kan hjelpe, så er det jo gull verdt. Det er nok i hvertfall verdt å prøve. Og skjønner dilemmaet med at forsøket kan komme i veien da, med tanke på reise osv.. Eg ville ha ventet til november. Men det må du kjenne på. Da får du noen rolige måneder på deg før forsøket. Det er ikkje gunstig uansett å gå inn i et forsøk når man er litt stresset, med tanke på treningsprogrammet og oppmøte på sykehuset osv.. Sender deg en god klem
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-09-2019, 10:48   #356
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Gratulerer så mye SK90 og Lisjtuppa
Tusen takk
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 04-09-2019, 10:56   #357
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Angelique Vis innlegg
Så morsomt med litt aktivitet her! Og gratulerer til alle dere som har fått positive tester og dere som går og ruger

Vi fikk faktisk et veldig konkret svar. Slimhinnen var ikke klar til å ta imot embryoet på testtidspunktet. Det vil si at jeg må starte på progesteron ett døgn tidligere ved innsett på dag 5. Jeg tror til og med at vi skulle få et helt bestemt klokkeslett. Ved dag 3-innsett tror jeg at det kunne være snakk om to dager ekstra med progesteron, men jeg vet samtidig ikke hvor nøyaktig testen er på noe annet enn akkurat den hormondosen den er testet på.

På en måte så virker dette vel rart og matematisk, for det vil i praksis si at embryoet ikke overlever ett døgn i livmoren uten å feste seg. Har forsøkt å lese meg opp på det, og implantasjonsvinduet er visst veldig viktig, men så viktig? Hva har dere andre hørt med tanke på innsett på dag 5 og når embryoet egentlig fester seg? Jeg synes å huske at jeg har hørt at det kan feste seg i løpet av de første 3-5 dagene etter innsett, men har ingen kilder på det.

For oss er det uansett en veldig god nyhet, for det kan forklare hvorfor de tre første ED-forsøkene ikke har fungert. Det er planlagt et forsøk i begynnelsen av oktober, så jeg får bare bite tennene sammen og dytte på med alle medisinene.
Så god nyhet! Det er ikkje lenge til oktober. Månedene fyker. Og så lenge man er begynt på medisiner, så er man jo i gang, og eg føler i hvertfall at det går fortere. Når eg satt inn blastocyst, så sa de at det var helt klart til å feste seg, så sykepleieren sa det kommer nok mest sannsynlighet til å skje den dagen, altså innsettdagen. Men når eg har satt inn tidligere, altså et 3-dagers embryo, så har de sagt 3-4 dager etter. Eg begynte på progesteron 5 dager før innsett denne gangen. Eg vet ikkje hvorfor det er så ulikt. Sist begynte eg 2 dager før. Korti skal du begynne med progesteron nå?
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 04-09-2019, 11:28   #358
Angelique
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Det var samme sak hos meg. Etter ERA testen gikk jeg 2 dager lenger på progesteron før innsett og vips så sitter vi her med snuppa vår
Veldig interessant! Hvordan har klinikken forklart at du likevel har blitt gravid tidligere, selv med et forskjøvet implantasjonsvindu?

Jeg synes det er vanskelig å vurdere effekten av dette altså. Spesielt da mange klinikker ikke har tro på det og mener at implantasjonsvinduet kan være helt normalt ved andre medisindoser. Da er vi på en måte like langt.

Sist endret av Angelique : 04-09-2019 kl 11:36
Gammel 04-09-2019, 12:07   #359
Angelique
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Så god nyhet! Det er ikkje lenge til oktober. Månedene fyker. Og så lenge man er begynt på medisiner, så er man jo i gang, og eg føler i hvertfall at det går fortere. Når eg satt inn blastocyst, så sa de at det var helt klart til å feste seg, så sykepleieren sa det kommer nok mest sannsynlighet til å skje den dagen, altså innsettdagen. Men når eg har satt inn tidligere, altså et 3-dagers embryo, så har de sagt 3-4 dager etter. Eg begynte på progesteron 5 dager før innsett denne gangen. Eg vet ikkje hvorfor det er så ulikt. Sist begynte eg 2 dager før. Korti skal du begynne med progesteron nå?
Hmm, jeg tror det er vanlig å begynne på progesteron samme dag som egguttak? Derfor blir også tiden man går på det litt ulik avhengig av om man skal sette tilbake på dag 3 eller 5.

Hvis embryo på dag 3 kan feste seg i løpet av de neste 3-4 dagene gir ikke ERA-test og implantasjonsvindu like mye mening, men det er helt sikkert mye her jeg ikke vet eller skjønner.

De medisinene, ja.. Jeg synes det gikk ekstremt tregt under prøvesyklusen, men jeg håper at det føles mer meningsfylt nå som vi faktisk skal sette tilbake.
Gammel 04-09-2019, 15:10   #360
Rubia
Husvarm

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Angelique Vis innlegg
Veldig interessant! Hvordan har klinikken forklart at du likevel har blitt gravid tidligere, selv med et forskjøvet implantasjonsvindu?

Jeg synes det er vanskelig å vurdere effekten av dette altså. Spesielt da mange klinikker ikke har tro på det og mener at implantasjonsvinduet kan være helt normalt ved andre medisindoser. Da er vi på en måte like langt.
De sa til meg at det kan feste seg i et forskjøvet implantasjonsvindu, men ikke 'godt nok' og dermed mister man.

Jeg leste på nettet og tenkte som deg at i og med at jeg ble gravid så var ERA test bortkastet. Klinikken tilbød ERA test til meg i desember 2015, men pga min forståelse og klinikkens manglende informasjon, svarte jeg nei takk. Det kan jeg jo tenke litt på kjenner jeg...

Sist, våren 2018, ba legen meg om en telefonsamtale og omtrent ba på sine knær om at jeg tok en ERA test.
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder