Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 05-01-2015, 18:18   #1
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard Kan trenge positive historier med tanke på blødninger første trimester

Jeg er nå 9+4 og har stadig vekk blødninger som ender opp som brun utflod (beklager detaljer...) Jeg har samtidig verking i ryggen og innimellom mens-lignende smerter i magen...

Jeg var på ultralyd forrige tirsdag, hvor alt så bra ut, og jeg har egentlig ikke lyst til å være hun hysteriske som må på ultralyd hver uke for å sjekke at alt er greit, men jeg kjenner at det tærer på humøret, disse tankene som kommer hver gang jeg får blod på papiret
Jeg var gravid for 1,5 år siden og mista i uke 6, så jeg friker vel litt fort ut pga det også.

Gynekologen mente det kunne være den ene tomme eggposen som var i livmora og som kom til å gå til grunne, som kunne gi mere blødninger,
så jeg p r ø v e r å være rolig....

Samtidig har jeg også gått på Clexane, som da er blodfortynnende, som jeg tenker at kan gjøre at jeg blør lettere? Noen som har erfaring med Clexane, og hvor lenge dere evt har gått på det? Fikk beskjed om at jeg kunne slutte med det i dag, men gynekologen mente det ikke ville ha noen innvirkning på blødningene.

Så om noen har noen positive historier om dette, så kan jeg trenge å høre de nå!
På forhånd, tusen takk!
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017

Sist endret av sosa : 05-01-2015 kl 18:20
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-01-2015, 20:17   #2
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Bergen
Standard

Hei. Jeg hadde blødninger i uke 11 med tvillingene. Fikk helt sjokk og ble veldig redd. Det viste seg å være en lettblødende livmortapp. Fikk beskjed om å ikke løfte og ta det med ro. Det gikk over etter noen uker. Da jeg blødde var det friskt blod om morgenen som ved mens, men resten av dagen var det bare litt brun utflod. Kjempeskremmende, men det gikk fint med mine små. Håper dette bare er en ufarlig blødning!

Gammel 05-01-2015, 21:01   #3
sosa
Stamgjest

Standard

Så godt å høre det gikk bra, FINA Takk!

Jeg har rødt blod på papiret etter jeg har vært på do, men det er stort sett bare brunt som kommer ut av seg selv i løpet av dagen... Prøver å ta det med ro og løfte har jeg ikke fått lov til å gjøre av sosemannen siden innsett
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
Gammel 05-01-2015, 21:23   #4
Niffi
Flyttet inn

Niffi sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: akershus
Standard

Hei Sosa.

veldig kort innom før legging av lillegutt. Men: Det trenger absolutt ikke å være noe galt !! Selv om det er veldig ubehagelig å oppleve. Penny, på Serum klinikk, var IKKE bekymret for blødninger tidlig i svangerskapet. Fikk inntrykk at det var veldig vanlig etter eggdonasjon. Da jeg ble gravid nå sist, hadde jeg blødninger til og fra de første ukene. Men jeg ville ha fått sjekket progesteronnivået ditt. Jeg hadde altfor lave verdier, og måtte ta max dose tilskudd i siste svangerskapet. Det er en enkel blodprøve, anbefaler deg veldig å ta den.

Lykke, lykke til.

Stor klem fra Niffi

Lillegutt kom endelig til oss i januar
Niffi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-01-2015, 21:50   #5
sosa
Stamgjest

Standard

Tusen takk for tips, Niffi. Og takk for beroligende ord Jeg skal til fastlegen for første svangerskapskontroll neste tirsdag. Kanskje jeg kan høre med han om den blodprøven.
Gammel 06-01-2015, 05:22   #6
hjertebarn
Nykommer

Medlem siden: Nov 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av sosa Vis innlegg
Tusen takk for tips, Niffi. Og takk for beroligende ord Jeg skal til fastlegen for første svangerskapskontroll neste tirsdag. Kanskje jeg kan høre med han om den blodprøven.
Hei Sosa
Jeg fikk og beskjed at det var vanlig å blø. Spesielt i de første 12 ukene.

Jeg ble selv urolig etter blødningen jeg fikk, og fikk anbefalt av ei på et forum å kjøpe en doppler for å høre hjertelyden når jeg var urolig. Mange sa at stresset med å blø, eller stresset av å trå noe var galt, var verre enn selve blødningen. Så jeg kjøpte en. Beste investering jeg har gjort. Hadde den ikke på hele dagen, men hørte på for noen sekunder når jeg var urolig. Jordmoren sa og at det var lurt for å få stressnivået ned.

Mener å huske det var fra ca uke 9 du kunne høre hjerteslagene.

Kanskje ikke for alle, men noe som kan hjelpe med å få stressnivået ned hvis du har blødninger.

Sender deg en kjempe stor klem.
hjertebarn er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-01-2015, 09:41   #7
sosa
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av hjertebarn Vis innlegg
Hei Sosa
Jeg fikk og beskjed at det var vanlig å blø. Spesielt i de første 12 ukene.

Jeg ble selv urolig etter blødningen jeg fikk, og fikk anbefalt av ei på et forum å kjøpe en doppler for å høre hjertelyden når jeg var urolig. Mange sa at stresset med å blø, eller stresset av å trå noe var galt, var verre enn selve blødningen. Så jeg kjøpte en. Beste investering jeg har gjort. Hadde den ikke på hele dagen, men hørte på for noen sekunder når jeg var urolig. Jordmoren sa og at det var lurt for å få stressnivået ned.

Mener å huske det var fra ca uke 9 du kunne høre hjerteslagene.

Kanskje ikke for alle, men noe som kan hjelpe med å få stressnivået ned hvis du har blødninger.

Sender deg en kjempe stor klem.
Hva er en sånn doppler? Og hvor får man kjøpt den?
Jeg har jo allerede hørt hjertelyden hos gynekologen, men det var på innvendig UL, da... Så det burde vel høres med en sånn maskin også?
Jeg er over uke 9 nå.
Dette skal jeg sjekke litt opp. Tusen takk for tips!!
(Ellers da? Klarer du å ta det med ro og kose deg?)
Gammel 06-01-2015, 10:27   #8
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Hei. Sosa. Jeg ser du har fått mange greie svar og de sier det samme som jeg også har erfart. Det er helt vanlig med blødninger i begynnelsen av svangerskapet når man har fått eggdonasjon. Og klart det har en sammenheng med clexanen. Den er jo blodfortynnende som gjør at man lettere blør. Jeg ble gravid etter EA i Aten høsten 2013 og var sykemeldt i 3 uker for å få ro på meg i forhold til blødninger. Jeg var veldig stresset. Blødde friskt blod men hadde også noe brunt. Penny tok der med ro og mente jeg ikke måtte stresse det gav seg hos meg rundt uke 9 men er ikke uvanlig med småblødninger i hele første trimester
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-01-2015, 10:37   #9
hjertebarn
Nykommer

Medlem siden: Nov 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av sosa Vis innlegg
Hva er en sånn doppler? Og hvor får man kjøpt den?
Jeg har jo allerede hørt hjertelyden hos gynekologen, men det var på innvendig UL, da... Så det burde vel høres med en sånn maskin også?
Jeg er over uke 9 nå.
Dette skal jeg sjekke litt opp. Tusen takk for tips!!
(Ellers da? Klarer du å ta det med ro og kose deg?)
Jeg kjøpte den på nettet. På en dansk eller svenskside mener jeg å huske. Du kan Google "doppler" og se om du finner den. Doppler er det apparatet jordmoren bruker på magen for å høre hjertelyden. De bruker gelé og doppleren.

Det hjalp meg veldig med angsten min. Trengte litt tid første gangene å finne hjertelyden (og mye angst da jeg ikke kunne finne den...he..he...), men etter jeg skjønte hvor jeg skulle lytte gikk det mye kjappere å finne den hver gang. Som sagt, stressnivået mitt ble betydelig redusert grunnet den.

Ja, jeg prøver å slappe av. Vil egentlig hjem, men må vente til i morgen. Har nett gått en 20 sakte tur, for å øke blodsirkulasjonen. Så nå er det en liten hvil på sengen før jeg skal gå en tur igjen. Kjedelig å gå tur helt alene.pg alt er stengt i dag grunnet fridag/feriedag.
Stor klem
hjertebarn er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-01-2015, 11:42   #10
smiley79
Stadig innom

smiley79 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Midt-Norge
Standard

Hei sosa!

Jeg blør også relativt mye til tider, så forstår godt angsten din...
Går du på Progynova (eller tilsvarende)? I følge legen min kunne høye doser Progynova i seg selv føre til en del blødninger.
I tillegg hadde jeg relativt tykt enometrium (pga all Progynovaen), og det i seg selv kunne føre til at endometriet var "lettblødelig".
Men han understreket opp til flere ganger at det var INGENTING å bekymre seg for.. (Lett!! )
I tillegg kan Lutinus (og tilsvarende) man setter i skjeden forårsake lokal irritasjon av slimhinner/ livmortapp, slik at man kan blø derfra også.

Angående doppler, så er dette et tveegget sverd...
Vi kjøpte doppler i forrige svangerskap, men klarte aldri å høre hjertelyden tidlig i svangerskapet. Og da kan det bare medføre masse unødvendig .
Klarte ikke å finne hjertelyden uansett hvor mye vi lette før lenge etter uke 18, og da hadde jeg allerede begynt å kjenne spark, så da trengte vi ikke doppler allikevel.

Storebror kom i 2011 - på aller siste offentlige ICSI-forsøk
Lillebror kom endelig i 2015 - etter ED i Riga (og utallige forsøk i Norge)
smiley79 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder