Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Diverse klubber > Sliterne

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-02-2018, 16:10   #231
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Shannululu Vis innlegg
Takk for det. Skjønner forresten veldig godt at du er sliten, og også litt bekymret over at ting har tatt så lange tid. Men med så mange på frys, bør jo sannsynligheten være på din side for at det ordner seg til slutt. Masse lykke til i alle fall
Takk skal du ha
Jeg tok noen immunologiske blodprøver i Riga før jul (aktiverte lymfocytter og naturlige dreperceller) som jeg fikk lett utslag på, noe som tyder på at jeg har litt overaktivt immunforsvar.
Jeg skal derfor få kortisontabletter og intralipidbehandling for å dempe immunforsvaret. Forhåpentligvis er det det som skal til
Jeg fikk forsåvidt den behandlingen forrige gang også fordi legen allerede hadde mistanker i den retning, men da fikk jeg ikke intralipider før ved innsett. Denne gangen skal jeg få første behandlingen allerede en drøy uke før.
Sannsynligvis skal jeg også ta blodfortynnende sprøyter, selv om jeg fremdeles ikke har fått utslag på noen av koaguleringstestene (er blitt ganske mange etterhvert), men det skal visst legen diskutere med meg ved innsett.
Fire av eggene mine er blastocyster og ett en morula (stadiet før). De pleier å tine opp minst 2 om gangen, så jeg regner nesten med at jeg har to forsøk igjen. Alt annet ville være en bonus.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-02-2018, 21:21   #232
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Shannululu Vis innlegg
Hei!
Tenkte å skrive litt hvordan dette gikk. I tilfelle det er noen der ute som opplever eller kommer til å oppleve det jeg gjorde, håper jeg i alle fall dette kan være til hjelp.

Jeg er nå faktisk vært gravid i 8 uker. Var på tidlig UL for et par dager siden, og der så vi et bankende hjerte og alå så fint ut med den lille spiren. Så håper og tror at oddsene er på min side for at dette skal gå bra 😊

Vi var gjennom 5. forsøk (icsi) i høst. Pga overstimulering ble det besluttet totalfrys, og på dag 5 var det en blastocyst som var av god nok kvalitet til å bli fryst. Den ene andre som hadde blitt befruktet hadde bare kommet seg til dag 3 (dette av altså over 15 egg). Var altså ikke så utrolig optimistisk når den skulle bli tilbakesatt i naturlig syklus januar i år, men gravid ble jeg nå 😊 Rett før tilbakesetting fikk jeg beskjed om at den var i ferd med å Hatche, så mulig det også var positivt.

Hvordan går det med dere andre her inne?
Så fantastisk, gratulerer! Ønsker deg masse lykke til videre med graviditeten! Var det fortsatt offentlig forsøk?

Her har høsten gått med til først et negativt fryseforsøk også et nytt ferskforsøk. Før ferskforsøket tok mannen noen flere undersøkelser og de fant at han mangler et protein i sædcellene og det ble derfor gjort noe som kalles ionofor-aktivering av embryoene. Da fikk vi plutselig en mye bedre befruktning! 2 av 4 egg befruktet og delte seg fint. Ett ble satt inn og ett fryst. Og jeg ble faktisk gravid. Men på ultralyd uke 8 var det bare en tom forstersekk, så jula og starten på året har gått med til medisinsk abort og å komme meg igjen.. Har blitt veldig sliten av alle forsøkene og bølgedalene, så nå har jeg en god pause før fortsettelsen Men gir ikke helt opp ennå. Og sånne historier som din er jo veldig oppmuntrende og viser at det plutselig kan gå
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Endelig i mål, mini kom til verden 07.01.19, 32+3
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-02-2018, 22:15   #233
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Så kjekt å høre at dere også er i gang igjen!
Jeg skal ha innsett 6.3 om alt går etter planen, så da vil vi nok være i Riga samtidig, ja Men jeg får ikke bestilt noen tur før etter ul-kontrollen over helgen - legen må godkjenne resultatet først. Hvor lenge har dere tenkt å være der denne gangen? Jeg regner med å dra over den 5.3. Om det ikke er for dyrt, er det mulig jeg drøyer med hjemreisen slik at jeg får tatt den siste intralipidbehandlingen på klinikken (mye billigere enn her). Må se det litt an.

Jeg er også blitt veldig trøtt av Progynova denne gangen og føler jeg har konstant søvnmangel. Har ikke turt å gå på vekten, men merker godt at midjen eser ut og har fått stor kul på magen allerede. Det virker som om kroppen allerede er i gravidmodus ...
Denne gangen reiser jeg alene. Drar over søndag 4.3 og blir antagelig til tirsdag 6.3. Kommer til å bo i nærheten av klinikken. Har ikke hørt med klinikken om intralipid behandling. Skal jammen høre med dem.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-02-2018, 01:00   #234
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Denne gangen reiser jeg alene. Drar over søndag 4.3 og blir antagelig til tirsdag 6.3. Kommer til å bo i nærheten av klinikken. Har ikke hørt med klinikken om intralipid behandling. Skal jammen høre med dem.
Den er helt fri for bivirkninger, så skader ihvertfall ikke. Må settes intravenøst av sykepleier. Klinikk Hausken på Lysaker og Aleris Frogner gjør det her i Oslo-området. Er lettest å skaffe selve intralipidene i Riga, men det skal visst gå an å få tak i her hjemme også om man har god tid.

Tok du Era-testen til slutt?

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 27-02-2018, 14:48   #235
Shannululu
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2017
Sted: 7506
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Så fantastisk, gratulerer! Ønsker deg masse lykke til videre med graviditeten! Var det fortsatt offentlig forsøk?

Her har høsten gått med til først et negativt fryseforsøk også et nytt ferskforsøk. Før ferskforsøket tok mannen noen flere undersøkelser og de fant at han mangler et protein i sædcellene og det ble derfor gjort noe som kalles ionofor-aktivering av embryoene. Da fikk vi plutselig en mye bedre befruktning! 2 av 4 egg befruktet og delte seg fint. Ett ble satt inn og ett fryst. Og jeg ble faktisk gravid. Men på ultralyd uke 8 var det bare en tom forstersekk, så jula og starten på året har gått med til medisinsk abort og å komme meg igjen.. Har blitt veldig sliten av alle forsøkene og bølgedalene, så nå har jeg en god pause før fortsettelsen Men gir ikke helt opp ennå. Og sånne historier som din er jo veldig oppmuntrende og viser at det plutselig kan gå
Takk for det Det var fortsatt offentlig forsøk, ja. Siden de tre første forsøkene ble avbrutt pga manglende fertilisering, ble det forsøkte jeg nå har blitt gravid på regnet som det andre offentlige.

Det er jo veldig fint at de har funnet ut mer om årsaken til at dere har slitt med å bli gravid og at befruktningen har blitt bedre av det. Men uff, for en utrolig nedtur det må ha vært å få den beskjeden i uke 8. Jeg hadde rukket å bli veldig optimistisk på min tidlige ul og kan se for meg at det må ha vært skikkelig hardt. Synes det høres lurt ut med en pause. Håper du klarer å få disse fertilitetstingene på avstand og slappe av
ICSI juni 2017: 1 blastocyst tilbakesatt, negativt
ICSI okt 2017: totalfrys, en blastocyst ble fryst.
Jan 2018: gravid etter tilbakesetting av eskimo
Shannululu er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-03-2018, 14:23   #236
Rubia
Husvarm

Standard

Sitat:
Den er helt fri for bivirkninger, så skader ihvertfall ikke. Må settes intravenøst av sykepleier. Klinikk Hausken på Lysaker og Aleris Frogner gjør det her i Oslo-området. Er lettest å skaffe selve intralipidene i Riga, men det skal visst gå an å få tak i her hjemme også om man har god tid.

Tok du Era-testen til slutt?
Nei jeg gjorde ikke det. Jeg må telle på knappene økonomisk og jeg er ikke overbevist om verdien av den testen. Akupunktøren min samarbeider med Ava Peter og hun spurte Olga om den testen. Olga sa de ikke gjør den fordi de ilke får noen informasjon av verdi ut av den. Ikke lett for meg å vurdere dette, men falt ned på nei til testen.
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Gammel 03-03-2018, 20:38   #237
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Nei jeg gjorde ikke det. Jeg må telle på knappene økonomisk og jeg er ikke overbevist om verdien av den testen. Akupunktøren min samarbeider med Ava Peter og hun spurte Olga om den testen. Olga sa de ikke gjør den fordi de ilke får noen informasjon av verdi ut av den. Ikke lett for meg å vurdere dette, men falt ned på nei til testen.

Lykke til med innsett, Rubia! Bli med i mars-klubben som Sent Ute har satt opp, da vel
Gammel 03-03-2018, 22:23   #238
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Nei, det er en jungel av motstridende meninger der ute, så ikke lett å holde tunga beint i munnen. Klinikksjefen min mener som tidligere nevnt at det ikke har noe for seg for oss som stadig mister (bare for dem som sliter med å bli gravide, og jeg har ennå til gode å høre at han aktivt har foreslått den til noen av dem heller, selv om de faktisk tilbyr Era-testing ved klinikken om man etterspør den), mens jeg har sett på nettsiden til spanske klinikker at de anbefaler testen til oss som sliter med habituell abort Så fint at du fikk forhørt deg med Dr. Olga - jeg ville nok også ha stolt på hennes vurdering.

Du må ha en fin tur i morgen og masse lykke til på mandag! Jeg drar med Norwegian mandag formiddag og skal bo sentralt like ved Laima-klokken (skal visst være hovedinngangen til gamlebyen), så i nærheten av Hotel Roma og MacDonald's (som jeg for øvrig har tenkt å holde meg langt unna, ha, ha!)

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 04-03-2018, 12:17   #239
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Standard

Lykke til både Rubia og Sent ute!!!

Sitat:
Nei, det er en jungel av motstridende meninger der ute, så ikke lett å holde tunga beint i munnen. Klinikksjefen min mener som tidligere nevnt at det ikke har noe for seg for oss som stadig mister (bare for dem som sliter med å bli gravide, og jeg har ennå til gode å høre at han aktivt har foreslått den til noen av dem heller, selv om de faktisk tilbyr Era-testing ved klinikken om man etterspør den), mens jeg har sett på nettsiden til spanske klinikker at de anbefaler testen til oss som sliter med habituell abort Så fint at du fikk forhørt deg med Dr. Olga - jeg ville nok også ha stolt på hennes vurdering.

Du må ha en fin tur i morgen og masse lykke til på mandag! Jeg drar med Norwegian mandag formiddag og skal bo sentralt like ved Laima-klokken (skal visst være hovedinngangen til gamlebyen), så i nærheten av Hotel Roma og MacDonald's (som jeg for øvrig har tenkt å holde meg langt unna, ha, ha!)

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-03-2018, 13:36   #240
Rubia
Husvarm

Standard

Tusen takk. Er i Riga nå.

Håper vi blir gravide nå i det minste.

Lykke til på tirsdag, Sent Ute. Skjønner vi går til samme akupunktør.
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder