Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Assistert befruktning > Endelig gravid

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-06-2014, 18:14   #1
FrkMarge
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2012
Standard Vet ikke om dette er rett forum, men et sted Må jeg få tips fra dere her inne ... Hjelp!

I dag tok jeg sjansen... jeg tok frem den siste G-testen jeg hadde i skapet - lenge siden sist jeg brukte den for den var gått ut på dato... Det er 38 dager siden forrige mens startet og jeg har aldri gått mer enn 35 dager før normal mens har begynt...
Vel testen var positiv - ikke overraskende siden diverse symptomer har begynt å melde seg... et forsiktig , så hjelp!

Det er snart 4 år siden vår lille perfekte kom så stille til verden i uke 41, død på grunn av skjult svangerskapsdiabetes, stort barn, perfekt på alle måter, men fordi jeg har tendens til morkakesvikt, så gikk det ikke. Jeg har hatt preeklampsi i begge mine to første svangerskap som tross alt endte med et levende barn, men da vi mistet var det ikke det som var årsaken.

Før dette svangerskapet mistet jeg i uke 15 og etter dette svangerskapet mistet jeg ytterligere 3 til i uke 6, 8 og 13. Vi har prøvd IVF, brukt opp våre 3 forsøk uten at det har ført til svangerskap.
Jeg er medisinert for lavt stoffskifte og ligger i øvre normalområde nå, jeg har både graves og Hashimotoes, men kan ikke ta neo-mercanzole fordi jeg har prøvd å bli gravid i 6 år.
Pga habituell abort har jeg gått på fragmin og ekstra hormoner når jeg har hatt ivf, men aldri når jeg har vært gravid.

Jeg har hørt om noen som får både kortison, albyl-E og Lutinus (el.l) når de har blitt gravide, men det tar jo lengre tid å komme til eksperten enn jeg klarer å holde på forsteret...

Nå trenger jeg hjelp!
På mandag må jeg ringe til en ekspert, men jeg vet ikke hvem jeg skal ringe.
Jeg trenger en god lege som kan ALT om habituell abort og lavt stoffskifte og har god UL og som ikke er redd for å gi meg medisiner for sikkerhetsskyld. Legen MÅ holde til i Bergensområdet. Jeg kan ikke dra til Oslo dessverre.

Det finnes flere private i Bergen, sentrumslegene, volvat, vågen spesialistsenter osv, men hvem av dem kan begge deler?
Er det noen som kan hjelpe meg å velge? Jeg tror ikke jeg får flere sjanser nå, jeg er tross alt 41 år om 2 måneder...

Hilsen håpefull...
---------------------------Mannebytte
2003: Preeklampsi 1997: Preeklampsi
FrkMarge er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-07-2014, 12:55   #2
Vanessa
Husvarm

Vanessa sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Standard

Jeg kan egentlig ikke hjelpe deg, men vil det være en ide å gå til en av gynekologene på Volvat, da får du kjapt time. Så kan vedkommende enten hjelpe deg og innhente ekspertråd fra kollegaer eller gi deg råd om hvem du kan gå til/få hjep fra?

Masse lykke til i alle fall
5 søskenforsøk- 1MA
Lav AMH målt i 2019.
ED 2019
Vanessa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-07-2014, 20:18   #3
FrkMarge
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2012
Standard

Jeg fikk hjelp til slutt. Hausken var den som slapp meg først til
Jeg fikk se et bittelite bankende hjerte i dag og det er helt surrealistisk... Nå håper jeg veien videre med lutinus, metaformin og Alby-E gjør susen og at vi endelig ender opp med et levende barn i armene i februar en gang
---------------------------Mannebytte
2003: Preeklampsi 1997: Preeklampsi
FrkMarge er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-07-2014, 09:58   #4
Arwen79
Stadig innom

Arwen79 sin avatar

Medlem siden: Sep 2012
Sted: Telemark
Standard

Lykke til, FrkMarge! Heier på dere

Etter 2 ICSI og 3 FER + en del avbrutte forsøk lyktes vi endelig på 3. FER - positiv test 28/11 fikk se et på UL 20/12
Venter ei med TD 5/8-14. Lilletulla ble født 13.08.14.

Søskenforsøk 2017/2018

1. ICSI august/september-17: avbrutt etter 12. sprøytedag grunnet dårlig follikkel-respons

2. ICSI januar/februar-18: overstimulert, fikk satt inn kun 1 fryseegg i juni, negativ test

3. ICSI oktober/november-18: Alvorlig OHSS, sykehusinnlagt med dren og tapping av ascites, MEN - gravid!

Lillesøster ble født 17.07.19. Familien er komplett!
Arwen79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-07-2014, 18:34   #5
frøken elvira
Flyttet inn

frøken elvira sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Standard

Kjære frkMarge!
Ville bare ønske deg lykke til og håper så inderlig du får barnet ditt denne gangen. For en historie du har. Krysser alt som er for at det går riktig vei denne gangen. Jeg heier villt på deg Stor klem!

IVF/PGD KAROLINSKA, STOCKHOLM
1. 2011-januar Negativ
2. 2011-mai 27.01.2012
3. 2012-oktober 17.07.2013
frøken elvira er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-07-2014, 07:56   #6
Sunniv
Stadig innom

Sunniv sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Sted: Østlandet
Standard

Masse lykke til! Håper inderlig dette går bra!
3.forsøk, AID: sep 13 - negativ
4.forsøk, AID: nov 13 - positiv - mamma til en gutt født august 2014
.
Lykkelig mamma til verdens beste gutt født i august 2014!
Sunniv er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder