Ønskebarn forum  
Gammel 03-11-2010, 07:16   #141
Vanessa
Husvarm

Vanessa sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av novelty Vis innlegg
Veldig trist med de små spirene våre. Og veldig tøft sikkert med den usikre tiden etter 1. Ul. Da en lege konstaterte at embryo var død, sa den neste dagen etter, da vi skulle inn for å vurdere hva som skulle gjøres - at det fortsatt var liv. Og vi måtte vente to dager til. Jeg ble sint da. Sa at jeg ikke trodde noe på henne & turte ikke håpe. I ettertid har jeg vært enda sintere. Hausken sa at det sannsynligvis var muskulaturen i livmor og pulsasjon her, hun så (hun virket ung & uerfaren). Typisk ferieavvikling.

Fikk også tabletter. Helt grusomt. Og endel komplikasjoner etterpå. Men som du sier, glad for at det er over nå.

Takk vanessa. Jeg skal "vanne" håpet godt og la det spire og gro. Mannen venter til jeg er klar/ hvis jeg blir klar. Enn dere?

Jeg krysser bare fingrene for at jeg slipper komplikasjoner i etterkant av denne MA`en, det høres ikke noe særlig ut!!

Vi har snakket mye og har bestilt time hos privat klinikk for en samtale. Vi føler det er godt å ha en plan på ting videre, det er mye opp til oss når vi vil sette i gang og så får vi bare se om syklusen min kommer i gang og når vi føler oss klare. Vi syns tiden går fort nok som den gjør så vi ville ikke vente.

På en måte er jeg overrasket over at vi kom oss videre så fort og la en ny plan, men det er også sånn vi er... Håper dere føler dere klar for å gå i gang igjen også om ikke så lenge
5 søskenforsøk- 1MA
Lav AMH målt i 2019.
ED 2019
Vanessa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-11-2010, 22:25   #142
novelty
Nykommer

Medlem siden: May 2007
Sted: Østlandet
Standard

Komplikasjoner som infeksjoner kommer rett etterpå. Så dette går sikkert bra. Jeg heier på dere!

Mtp. forsøk, anbefales vel et par mnd. pause. Ikke skjønner jeg at noen orker starte på igjen etter bare to mnd. Men fok må få gjøre som de vil. For min del, kjenner jeg at kroppen må få den tida den trenger til å hente seg inn. Jeg styrter ikke inn i nye forsøk. På Hausken sa det til meg i sommer at de ser at par misslykkes hvis man går alt for raskt inn i et nytt forsøk.

Det var mitt 5. forsøk. Mye penger privat, aldri egg på frys & mye smertefulle uttak. Tror det er lettere å motivere seg hvis ting har gått relativt "greit" i prosessen. Kanskje dere har vært heldige der?

4 icsi - negativ 07-09
5 icsi Positiv test 11/6-10 MA uke10
6 icsi negativ -11
2 ED Tampere -12 neg
Må ha ny donor
novelty er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-11-2010, 08:07   #143
Vanessa
Husvarm

Vanessa sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av novelty Vis innlegg
Komplikasjoner som infeksjoner kommer rett etterpå. Så dette går sikkert bra. Jeg heier på dere!

Mtp. forsøk, anbefales vel et par mnd. pause. Ikke skjønner jeg at noen orker starte på igjen etter bare to mnd. Men fok må få gjøre som de vil. For min del, kjenner jeg at kroppen må få den tida den trenger til å hente seg inn. Jeg styrter ikke inn i nye forsøk. På Hausken sa det til meg i sommer at de ser at par misslykkes hvis man går alt for raskt inn i et nytt forsøk.

Det var mitt 5. forsøk. Mye penger privat, aldri egg på frys & mye smertefulle uttak. Tror det er lettere å motivere seg hvis ting har gått relativt "greit" i prosessen. Kanskje dere har vært heldige der?
Jeg har hatt greie forsøk i den forstand at uttak og innsetting har gått relativt greit, men jeg har reagert veldig negativt på nesesprayen og fått det man kan få av bivirkninger. Krevde mer eller mindre å få kortregime siste gangen, noe som også ga bedre resultater. Har hatt mine plager med kroppen så det holder. Så det føles ikke som noe lett prosess. Men vi har jo fått 3 frys da, det er jo mye, mye greiere forsøk enn fersk, syns jeg.

Vi har ingen planer om å rushe inn i nye forsøk, vi følger de anbefalinger vi blir gitt, vi vil jo ikke risikere noe med å haste videre. Men en forsamtale er ikke forsøk og for oss så hjelper det å ha en plan for ting. Vi vet ingenting om min syklus og hvordan den kommer i gang igjen, så vi legger en plan for det hjelper oss. Og jeg tror psyken spiller en stor, stor rolle i dette gamet, jeg kjenner andre i samme situasjon irl og etter negative forsøk har de ikke klart å være ute blant folk engang på en måneds tid. Jeg er ikke der, jeg har forventninger som alle andre, jeg har håp som blir knust som alle andre, jeg sørger over det som ikke gikk som alle andre. Men tydligvis klarer jeg å motivere meg for forsøk enklere enn noen, jeg tror mannen og jeg bearbeider det på en måte som fungerer godt for oss.

Det som nesten er rart, men også godt er at jeg bare noen dager etter MA`en følte meg helt som meg selv igjen, ingen ømme pupper, ingen stinn mage, ingenting, plutselig var alt borte.
Det at vi har hatt 3 fersk + 3 frys har nok gjort vår prosess noe enklere enn f.eks om vi skulle hatt 6 fersk! Jeg hater uttakene, kvir meg som bare det, men nå er det snart ett år siden forrige gang og det hjelper på å få det på avstand.
5 søskenforsøk- 1MA
Lav AMH målt i 2019.
ED 2019

Sist endret av Vanessa : 04-11-2010 kl 08:18
Gammel 04-11-2010, 23:09   #144
novelty
Nykommer

Medlem siden: May 2007
Sted: Østlandet
Standard

Flott med god støtte i Mannen og hverandre. Enig med deg, dette har mye å si. Og vi er jo alle forskjellige. Har ulike erfaringer og ikke minst bakgrunn/ historie. Dette spiller inn i hvordan vi "tar" påkjenninger. Og ingen forsøk er like. Jeg erfarte at det ikke er like vondt hver gang. Og fokuserer på det jeg gjorde som gjorde uttakene bedre.

Ja, en lettelse i at det er "over" ved at symptomene forsvinner. Jeg synes også det gikk fort. Jeg har bare (og heldigvis ) erfaring med denne MA`en. Håper aldri, aldri jeg behøver å erfare det en gang til. Men risikoen er der så klart. Kan ikke være naiv ift. dette. Jeg har også alderen i mot meg. Hvem vet hvordan det står til med kromosomer osv. Enig i at samtale er bra. Ha en plan, vite noe om hva som skal skje osv. Kunne "lande" og vente, ikke minst. For min del, også en støtte i at det er forsvarlig/ kan lykkes - ved at vi oppmuntres til et forsøk til.

Ja, husker spray som helt forferdelig. Ved et siste forsøk her i gården, blir det spray igjen. Men sammen med Elvona. Et nytt preparat. Synes det er motiverende med noe "nytt".

Fortsett & ta godt vare på hverandre!

Klem fra meg

4 icsi - negativ 07-09
5 icsi Positiv test 11/6-10 MA uke10
6 icsi negativ -11
2 ED Tampere -12 neg
Må ha ny donor
novelty er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-12-2010, 21:43   #145
dansejenta
Sikter mot toppen

dansejenta sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Bodø
Standard

Hei

Jeg sniker meg litt inn til dere.Kan hende jeg ikke er i nærheten av antall forsøk som noen av dere har, men føler at 5 innsett er ganske mye!

Jeg er 26 år, mannen er 25 og vi startet karusellen for 1,5 år siden.
Blåøyde og fulle av forventninger ble knust av negativ test på første forsøk. Grusomt var det!
Vi som var/er så unge, ble forespeilet at dette skulle da klaffe med en gang..
Ved godt mot satte vi straks igang med første fryseforsøk. Her greide vi å få svineinfluensa etter innsett, og om det var grunnen, eller ikke, det ble i alle fall negativt resultat også her. Like grusomt!

2.ivf og nå var vi bestemt på at det skulle gå! Og jammen, her fikk vi positiv test!!
BP viste første hcg på 40 på rd 14, og 3 dager etterpå 75. Men da jeg tok enda en hcg viste den bare lav stigning og jeg fikk drømmen knust av sykehuset som straks skjønte at noe var galt..
Gikk hele påsken og tok to bp i uka og fikk beskjed om å holde meg i byen, da de var redde for ex.u.
BPene viste stigning, men fortsatt veldig lave, og til slutt fikk jeg beskjed om å be om medisinsk abort, da ul ikke viste noen ting i uke 6.
Det er det jævligste jeg har vært med på, vondt som fy. Og vips så ble også den drømmen knust..
Etter dette har vi nå hatt to fryseforsøk på rappen, begge negative.

Nå er både jeg og mannen lei. Jeg er fysisk sliten, kroppen reagerer verre og verre på hormonene, og man blir så sliten av å håpe, noe alle her selvfølgelig vet hvordan er.

Vi har nå bestemt oss for å ta en prøvepause, slik at jeg får sjekket at alt er i orden med kroppen etter alle påkjenninger.
Samtidig vurderer vi veldig sterkt å hoppe over i det private for siste forsøk.

Det var en lang presentasjon

Men håper å bli kjent med dere og at vi sammen kan få oppleve noen gleder i 2011
Gammel 29-12-2010, 18:21   #146
Vanessa
Husvarm

Vanessa sin avatar

Standard

Dansejenta!!

Jeg er fortsatt overrasket over første samtale i det offentlige, de spurte om ting som i mine øyne er en selvfølge å spørre om, de ser på hele kroppen. De hadde langt mer avansert ul-utstyr og oppdaget både en og to ting som det offentlige ikke har sett. Frustrerende å tenke på at vi kanskje kunne lykkes for lenge siden om vi hadde gått rett i det private. Men man vet jo ikke såklart!

Ønsker dere masse lykke til. Her føler vi at vi får bearbeidet ting ganske fort tross alt og orker ikke tanken på å utsette noe, spesielt ikke når vi ikke får beskjed om at det er nødvendig fra helsevesenet heller. Men det koster... mye...

5 søskenforsøk- 1MA
Lav AMH målt i 2019.
ED 2019
Gammel 30-12-2010, 09:53   #147
dansejenta
Sikter mot toppen

dansejenta sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Bodø
Standard

Jeg har jo endometriose, og dette har aldri blitt tatt hensyn til i forsøk. Nå vet ikke jeg hva endometriosen har å si i denne sammenhengen, men vet jo at noen leger sier at det kan skape et litt surt/ugjestmildt miljø i livmoren.

En annen ting jeg har hørt er at ved tette eggledere, som jeg også har, så kan det samle seg veske i disse, som kan gjøre det vanskelig å blir gravid. Dette har jeg aldri blitt sjekket for heller..

Nå vil vi bare føle oss ivaretatt og hørt! Så skal kontakte noen klinikker etter nyttår, bare for å høre hva dem evt vil gjøre annerledes
Gammel 21-02-2011, 19:45   #148
Snuskepusi
Stamgjest

Snuskepusi sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Standard

Jeg tror jeg hører til her...
Jeg er 23 år gammel. Sammen med min samboer startet vi prøvingen i oktober 2008. Ingenting skjedde. Vi fikk utredning på riksen i august 2009. Ingenting galt funnet.
Tok lapraskopi i november 2009. Der fant de mild til moderat endomeriose.
Så har vi hatt 3 Aih forsøk med og uten hormoner, uten resultat.
I november 2010 avsluttet vi vårt 2 ivf/icsi forsøk uten hell
Nå skal vi ha en pause til høsten 2011.
1 IVF forsøk aug/sep 2010/neg/ingen på frys
2 IVF/ICSI forsøk nov 2010/neg/ingen på frys
3 ICSI feb 2012 To inn,et på frys.Positiv test 28.02!
Prinsessa ble født 20.10.12
Snuskepusi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-03-2011, 20:37   #149
dixi
Stamgjest

Medlem siden: Jun 2009
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av dansejenta Vis innlegg
Nå vil vi bare føle oss ivaretatt og hørt! Så skal kontakte noen klinikker etter nyttår, bare for å høre hva dem evt vil gjøre annerledes
Har dere tatt valget på en klinikk nå? Og kanskje fått opplegg?
Gammel 15-06-2011, 08:25   #150
Lille Mille
Stadig innom

Lille Mille sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Skien
Standard

Lurer på om jeg hører til her inne nå jeg..? Ser at vi ikke på langt nær har vært gjennom så mange forsøk som noen av dere her inne har, men de tre offentlige forsøkene pluss de tilhørende fryseforsøkene har ikke gitt noen positive resulltater..

Skal i gang med et fjerde forsøk i porsgrunn utpå høsten en gang, ble tilbudt å ta et forsøk til mot at vi betaler det selv. Og det vil vi jo selvsagt!!

Satser på at det er det som skal gjøre susen, er lov å håpe

1 IVF - Negativ test 09.10.09
1 FRYS - Avbrutt, eggene overlevde ikke
2 ICSI - Negativ test 26.02.10
2 FRYS - Negativ test 11.05.10
3 ICSI - Negativ test 13.09.10
Utredning - Lap. og Hys. 30.09.10
3 FRYS - Negativ test 01.06.11
4 ICSI - Negativ test 26.03.12 (selvbetalt)
4 FRYS - Avbrutt, kroppen er på bærtur
5 FRYS - Positiv test 04.12.15! SA 5+3

Har blitt fostermor til 3!
Lille Mille er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder