Ønskebarn forum  
Gammel 03-08-2019, 16:59   #251
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Tusen takk dere! 😍
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-08-2019, 17:43   #252
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lisjtuppa Vis innlegg
Tusen takk for det 🥰 Satser på at gullegget ligger på frys ja 🤞🏻

Legen skal ringe meg på mandag, så jeg regner med at vi legger en plan da 😊
Hvordan går det med deg? Og hva sa legen?

Jeg hadde en Skype-samtale med legen min i forgårs Hun sa legeteamet ved klinikken hadde gått nøye gjennom forløpet mitt og ikke funnet noe galt, så de var overbevist om at det måtte ha vært ren uflaks og mest sannsynlig noe galt med embryoet. Ifølge henne var det en "programmeringsfeil" i 40% som gjorde at de ikke utviklet seg videre.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-08-2019, 00:37   #253
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg

Jeg hadde en Skype-samtale med legen min i forgårs Hun sa legeteamet ved klinikken hadde gått nøye gjennom forløpet mitt og ikke funnet noe galt, så de var overbevist om at det måtte ha vært ren uflaks og mest sannsynlig noe galt med embryoet. Ifølge henne var det en "programmeringsfeil" i 40% som gjorde at de ikke utviklet seg videre.
Det høres sannsynlig ut. Det er på en måte jokeren i dette gamet, som gjør at man aldri kan bli 100% sikker på noe som helst. Foreslår de gentesting for deg neste gang da?
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-08-2019, 10:19   #254
Lisjtuppa
Nykommer

Medlem siden: May 2018
Standard

Sitat:

Det går veldig fint med meg egentlig! Legen mente det bare var å kjøre på med en gang igjen, så reiser nedover neste søndag allerede dersom ultralyden i morgen viser fine forhold 😉 Gikk mye raskere enn jeg hadde sett for meg, så jeg er ved godt mot 😊 Hvordan går det med deg da? Hvordan er motivasjonen for en ny runde?

Ja, som Rubia skriver, er det jo det som gjør dette her så usikkert og enkelte dager kan jeg ikke skjønne at jeg skal lykkes noen gang 🙈 Men de fleste dagene har jeg veldig tro på at dette skal gå, sjansene skal jo være store 😊
Lisjtuppa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-08-2019, 18:18   #255
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Det høres sannsynlig ut. Det er på en måte jokeren i dette gamet, som gjør at man aldri kan bli 100% sikker på noe som helst. Foreslår de gentesting for deg neste gang da?
På seminaret jeg var med på ved klinikken før innsett denne gangen, forklarte de at det statistisk sett ikke lønte seg å genteste egg fra kvinner under 35. Grunnen til det er at de mener vinningen går opp i spinningen fordi selve gentestingen også kan ødelegge noen av embryoene.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 04-08-2019, 18:29   #256
Angelique
Nykommer

Medlem siden: Feb 2019
Standard

Sitat:

Hva tenker du om veien videre?

Vi hadde en prat med legen tidligere denne uken. Jeg hadde håpet å få redusert medisinmengden noe, men det var det ikke snakk om. Vi ønsket også å få svar på hva de har tenkt å gjøre i vår situasjon, etter tre forsøk uten resultater. Her mente legen at "feilen" likevel lå hos meg og at de måtte finne ut av hva det var. Jeg ble ikke så veldig beroliget, men akkurat nå føler jeg at jeg ikke har noen andre valg enn å bite tennene sammen. Orker ikke en gang å tenke på hvor lenge det er igjen.
Angelique er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-08-2019, 18:35   #257
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lisjtuppa Vis innlegg
Det går veldig fint med meg egentlig! Legen mente det bare var å kjøre på med en gang igjen, så reiser nedover neste søndag allerede dersom ultralyden i morgen viser fine forhold 😉 Gikk mye raskere enn jeg hadde sett for meg, så jeg er ved godt mot 😊 Hvordan går det med deg da? Hvordan er motivasjonen for en ny runde?

Ja, som Rubia skriver, er det jo det som gjør dette her så usikkert og enkelte dager kan jeg ikke skjønne at jeg skal lykkes noen gang 🙈 Men de fleste dagene har jeg veldig tro på at dette skal gå, sjansene skal jo være store 😊
Oj, det gikk raskt Jeg fikk beskjed om at første mulighet var siste halvdel av september, og dersom jeg ikke kunne da, ble neste anledning siste halvdel av oktober. Dette ble beregnet ut i fra syklus.

Jeg er forsåvidt motivert til en ny runde, men siden jeg har levd på vent i flere år nå, er det flere ting som ikke kan vente lenger, så det er ikke like lett å rydde plass i timeplanen som før. Har også hatt en del hodepine etter at jeg startet opp med ny østrogenstimulering (klinikken vil beholde kontrollen over syklus fram til neste runde), og dersom det er pga. hormonbehandlingen, kjenner jeg at tålmodigheten er tynnslitt. Kan imidlertid ikke helt utelukke at det kan komme av stress også.

Tvi, tvi til deg

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 04-08-2019, 18:44   #258
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Angelique Vis innlegg
Hva tenker du om veien videre?

Vi hadde en prat med legen tidligere denne uken. Jeg hadde håpet å få redusert medisinmengden noe, men det var det ikke snakk om. Vi ønsket også å få svar på hva de har tenkt å gjøre i vår situasjon, etter tre forsøk uten resultater. Her mente legen at "feilen" likevel lå hos meg og at de måtte finne ut av hva det var. Jeg ble ikke så veldig beroliget, men akkurat nå føler jeg at jeg ikke har noen andre valg enn å bite tennene sammen. Orker ikke en gang å tenke på hvor lenge det er igjen.
Dr. Alena så ingen grunn til å endre noe særlig på behandlingsopplegget, annet enn at jeg vil få mer filgrastim som visstnok også kan hjelpe til med implanteringen (festingen). De vurderer også å gi meg noe mot virus (sist fikk jeg mot bakterier). Om de ev. skulle øke dosen med Prednisolon (noe hun nølte med), ville det være til maks. 10 mg. Jeg ble i grunnen ganske overbevist etter den samtalen og føler at de har kontroll.

Rett før jeg startet på siste antibiotikakuren, sendte jeg også inn en ny blodprøve til Serum, men venter fortsatt på svar.

Skal ha møte med donorkoordinator i morgen formiddag og bl.a. diskutere ferskforsøk versus fryseforsøk. Sjansen øker visst fra 60 til 65 % med sistnevnte.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2

Sist endret av Sent Ute : 04-08-2019 kl 18:49
Gammel 04-08-2019, 20:06   #259
Vanessa
Husvarm

Vanessa sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Standard

Er det noen her som skal til St.Petersburg i august? 6netter alene, kommer til å savne mann og mini som blir hjemme!

Jeg er ferdig med mock cycle nå og skal i gang med den oppbyggingen til innsett.
Merker at jeg har stor tro på dette, får bare håpe det innfrir

Noen her som vil dele priser på progesteronen og Methacin i Russland ?

Har ikke muligheten til å gå til akupunktur da nærmeste er noen timer unna. Hadde akupunktur ved innsett av det egget som nå er en energisk mini...
5 søskenforsøk- 1MA
Lav AMH målt i 2019.
ED 2019
Vanessa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-08-2019, 20:35   #260
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Vanessa Vis innlegg
Er det noen her som skal til St.Petersburg i august? 6netter alene, kommer til å savne mann og mini som blir hjemme!

Jeg er ferdig med mock cycle nå og skal i gang med den oppbyggingen til innsett.
Merker at jeg har stor tro på dette, får bare håpe det innfrir

Noen her som vil dele priser på progesteronen og Methacin i Russland ?

Har ikke muligheten til å gå til akupunktur da nærmeste er noen timer unna. Hadde akupunktur ved innsett av det egget som nå er en energisk mini...
Jeg har dessverre ikke oversikten over hva jeg betalte for progesteron (mener du både sprøyter og Crinone?) og Methacin, men jeg kan anbefale deg å ta med stor koffert, for medisinene tar mye plass selv om de ikke veier så mye.
Du kan be koordinator om å booke deg inn på Tibet-klinikken mens du er der. Jeg var der noen timer før innsett og fikk en skikkelig runde med forberedende akupunktur, massasje og kopping fra topp til tå og både framme og bak
Om du skal være med på seminarer eller utflukter i regi av klinikken, er det stor sjanse for at du blir kjent med andre pasienter der borte. Det er generelt ganske god stemning på venterommet (biblioteket), og folk kommer lett i snakk, særlig når man gjerne støter på de samme menneskene over flere dager
Jeg hadde såpass tettpakket program kombinert med at jeg ble ganske trøtt av progesteronsprøytene, så jeg fikk ikke tid til å kjede meg, men anbefaler å ta med nettbrett og tilgang til Netflix o.l. Hvilket hotell skal du bo på?

født 21+3
født 21+5