Ønskebarn forum  
Gammel 19-05-2020, 23:06   #131
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Newbie Vis innlegg
Gratulerer så mye med jenta SK90 Så bra at alt er vel med den lille

Det er så hyggelig å se oppdateringer fra alle sammen og spesielt hyggelig at det tross alt går så bra med Sent Ute. Følger spent med videre, dette går veien!!

Her er lillegutt blitt snaue 14 mnd og er et matvrak på hele 13 kg. Må faktisk begrenses på matinntak da han spiser ALT han tilbys og maser om å få det alle andre spiser Heldigvis er han en aktiv gutt som er høyt og lavt etter han begynte å gå ved 10 mnd alder. Jeg begynte å jobbe for en mnd siden, pappa’n tok da over på nettene, så nå sover han endelig stort sett gjennom natta. Strever med å slutte å amme på ettermiddag, da han er veldig sugen på mammakos når jeg kommer hjem fra jobb. Drar i t-skjorta mi og sier «der, der» ustanselig Men nå har jeg klart å stå imot i 2 dager, så er nok kroken på døra for amming. Nyter å komme igang på jobb igjen, og så er det så hærlig å komme hjem til verdens største smil når arbeidsdagen er slutt
Så hyggelig å høre fra deg igjen Matvrak er tross alt mye bedre enn spisevegrer Barn som ikke er kresne i matveien må være gull å ha. Hadde en slektning som kun spiste loff med Nugatti til langt oppi tenårene - moren måtte ha med Nugatti hver gang de skulle på besøk

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-05-2020, 08:19   #132
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Så hyggelig med så mange gode nyheter! Gratulerer med fødsler og svangerskap som forløper normalt

Jeg er 27 uker i dag og var ul i går. Der er det er stor og fin gutt som er veldig aktiv. Føler meg så heldig at det er vanskelig å tro

Sender mange gode tanker til alle

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

4 eggdonasjonsforsøk med negative resultat

Nå gravid på naturlig måte med termin i august-20
Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-05-2020, 08:25   #133
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Gratulerer så mye Ble du satt i gang før tiden pga. svangerskapsforgiftningen? Er du frisk igjen nå?

Samtalen min gikk veldig fint, føler meg mer beroliget nå.
Fikk meg imidlertid en skrekk da jeg oppdaget blødning i går, men undersøkelse i dag viste at det bare var et sprengt blodkar i livmorhalsen, så faren over for denne gang, puh! Jeg har det veldig bra for tiden, og så lenge jeg tar det med ro, har jeg ingen plager heller, utenom at jeg trenger mye søvn. Hadde forventet mer vondter overalt i 3. trimester, men foreløpig har de latt vente på seg. Er også veldig takknemlig for at jeg har sluppet unna svangerskapsdiabetes. Poden har nettopp snudd seg i hodeleie og det gjør at jeg kjenner enda mer liv enn før, men heller ikke det er plagsomt på noe vis, og han holder meg aldri våken.
Tusen takk ❤ Ja,eg måtte bli satt i gang. Ungen stoppa plutselig å vokse i magen, og så var hun mindre enn det hun var sist, så de ville ha hun ut kjapt etter siste kontroll eg var på. Eg er er noenlunde frisk, sliter med høgt blodtrykk og må gå på blodtrykksenkende tabletter i noen måneder til, pluss eg får av og til veldig vondt i hodet, noe de sier kan komme av svangerskapsforgiftningen. Så det er litt kjedligt, men ellers har eg det fint.

Det er så godt å høre at du har det bra, og ikkje minst at den lille inni magen har det bra. Godt den har snudd seg i hodeleie. Og velsig bra du ikkje har mer vondt, og at det igjen var en uskyldig blødning Dette går veien skal du se... Godt at samtalen også gikk fint og at du er mer beroliget. Skal du bli satt i gang, og korti evt.? Hvor ofte går du på kontroll nå? Kjekt å kjenne liv.. Bare gled deg til du skal møte den lille.. Det er snart Sent Ute Eg er så glad på dine vegne at du har kommet så langt ❤❤
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-05-2020, 08:31   #134
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Newbie Vis innlegg
Gratulerer så mye med jenta SK90 Så bra at alt er vel med den lille

Det er så hyggelig å se oppdateringer fra alle sammen og spesielt hyggelig at det tross alt går så bra med Sent Ute. Følger spent med videre, dette går veien!!

Her er lillegutt blitt snaue 14 mnd og er et matvrak på hele 13 kg. Må faktisk begrenses på matinntak da han spiser ALT han tilbys og maser om å få det alle andre spiser Heldigvis er han en aktiv gutt som er høyt og lavt etter han begynte å gå ved 10 mnd alder. Jeg begynte å jobbe for en mnd siden, pappa’n tok da over på nettene, så nå sover han endelig stort sett gjennom natta. Strever med å slutte å amme på ettermiddag, da han er veldig sugen på mammakos når jeg kommer hjem fra jobb. Drar i t-skjorta mi og sier «der, der» ustanselig Men nå har jeg klart å stå imot i 2 dager, så er nok kroken på døra for amming. Nyter å komme igang på jobb igjen, og så er det så hærlig å komme hjem til verdens største smil når arbeidsdagen er slutt
Tusen takk Kjekt å høre fra deg, og veldig kjekt å høre at det går så bra og at den lille er glad i mat Ja, eg kan tenke meg at det var godt å begynne i jobb igjen. Det er godt å vere i mammabobla, men også velsig godt å komme ut. Nå er det pappatid. Så deiligt. Sikkert mye leven hos dere nå da, siden han begynte å gå når han var 10mnd. Veldig kjekt ❤❤
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 20-05-2020, 08:34   #135
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Så hyggelig med så mange gode nyheter! Gratulerer med fødsler og svangerskap som forløper normalt

Jeg er 27 uker i dag og var ul i går. Der er det er stor og fin gutt som er veldig aktiv. Føler meg så heldig at det er vanskelig å tro

Takk Så gøy å høre. Gratulerer med å ha kommet til 27uker, så spennende Lykke til videre i svangerskapet. Dette går veien.. Bare gled deg
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 20-05-2020, 10:06   #136
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Tusen takk ❤ Ja,eg måtte bli satt i gang. Ungen stoppa plutselig å vokse i magen, og så var hun mindre enn det hun var sist, så de ville ha hun ut kjapt etter siste kontroll eg var på. Eg er er noenlunde frisk, sliter med høgt blodtrykk og må gå på blodtrykksenkende tabletter i noen måneder til, pluss eg får av og til veldig vondt i hodet, noe de sier kan komme av svangerskapsforgiftningen. Så det er litt kjedligt, men ellers har eg det fint.

Det er så godt å høre at du har det bra, og ikkje minst at den lille inni magen har det bra. Godt den har snudd seg i hodeleie. Og velsig bra du ikkje har mer vondt, og at det igjen var en uskyldig blødning Dette går veien skal du se... Godt at samtalen også gikk fint og at du er mer beroliget. Skal du bli satt i gang, og korti evt.? Hvor ofte går du på kontroll nå? Kjekt å kjenne liv.. Bare gled deg til du skal møte den lille.. Det er snart Sent Ute Eg er så glad på dine vegne at du har kommet så langt ❤❤
Skjønner at det må være tungt å slite med fysikken samtidig som du både skal ta deg av en nyfødt og en sjalu smårolling, men håper det snart går seg til. Takk og lov at det iallfall ikke feiler den minste noe Var hun frisk og rask da hun ble født også, til tross for veksthemmingen? Hvordan var fødselen sammenlignet med den forrige? Har mannen din også permisjon nå?

Jeg har gått på kontroll annenhver uke siden jeg var 19 uker på vei, men pga. blødningen ble det en kontroll innimellom der også nå, så neste gang er allerede neste uke. Jeg må ha keisersnitt pga. den indre cerclagen, så kan ikke lenger føde naturlig. Planlegger keisersnitt rundt 37 uker, men det kan utsettes om alt mot formodning fortsatt ser fint ut. Om noe skjer tidligere, som er mer sannsynlig, blir det hastekeisersnitt, men før 34 uker vil de først prøve å stanse fødselen og gi lungemodningssprøyter. Det kan imidlertid være vanskelig å stanse skikkelige rier, og livmoren min kan fort revne da pga. cerclagen, så nå håper vi på at jeg kommer meg velberget over 34 uker uten noe drama.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 20-05-2020, 10:12   #137
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg

Kjenner veldig godt igjen følelsen av uvirkelighet, ja Men for en gangs skyld er det fint at vi endelig kan være i en drøm som virker for god til å være sann, etter at vi har befunnet oss i endeløse mareritt som sørgelig nok var sanne Jeg merker at jeg har begynt å få tilbake den gode gravidfølelsen etter at jeg bikket 28 uker - før det var jeg altfor engstelig til å tillate meg selv å glede meg

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 25-05-2020, 10:09   #138
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Skjønner at det må være tungt å slite med fysikken samtidig som du både skal ta deg av en nyfødt og en sjalu smårolling, men håper det snart går seg til. Takk og lov at det iallfall ikke feiler den minste noe Var hun frisk og rask da hun ble født også, til tross for veksthemmingen? Hvordan var fødselen sammenlignet med den forrige? Har mannen din også permisjon nå?

Jeg har gått på kontroll annenhver uke siden jeg var 19 uker på vei, men pga. blødningen ble det en kontroll innimellom der også nå, så neste gang er allerede neste uke. Jeg må ha keisersnitt pga. den indre cerclagen, så kan ikke lenger føde naturlig. Planlegger keisersnitt rundt 37 uker, men det kan utsettes om alt mot formodning fortsatt ser fint ut. Om noe skjer tidligere, som er mer sannsynlig, blir det hastekeisersnitt, men før 34 uker vil de først prøve å stanse fødselen og gi lungemodningssprøyter. Det kan imidlertid være vanskelig å stanse skikkelige rier, og livmoren min kan fort revne da pga. cerclagen, så nå håper vi på at jeg kommer meg velberget over 34 uker uten noe drama.
Ja, heldigvis var hun frisk og rask. Tok ei god stund før hun skjønte at hun måtte suge for å få melk, så det var frustrerende og en del styr med det. Men kan ikkje klage. Alt var bra med jentungen, og klarer heldigvis å få i seg mat nå 😊 Fødselen var en del kjappere denne gangen enn sist, så det var bra eg ble satt i gang, ellers hadde eg sikkert ikkje rukket det. Mannen hadde to uker permisjon, men er begynt i jobb igjen. Så da er det bare meg og babyen hjemme. Det er litt deiligt kjenner eg. 😊

Ok. Synst du det er litt leit å ikkje kunne føde naturligt? planlagt keisersnitt er i hvertfall det beste mtp den indre cerclagen, og da har de full kontroll. Det høres fælt ut at livmoren evt kan rivne 😬 Bra de har kontroll på deg og en god plan fremover.. Ja, krysser fingrene at du kommer til 34uker uten drama 🤞
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 26-05-2020, 11:05   #139
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Ja, heldigvis var hun frisk og rask. Tok ei god stund før hun skjønte at hun måtte suge for å få melk, så det var frustrerende og en del styr med det. Men kan ikkje klage. Alt var bra med jentungen, og klarer heldigvis å få i seg mat nå 😊 Fødselen var en del kjappere denne gangen enn sist, så det var bra eg ble satt i gang, ellers hadde eg sikkert ikkje rukket det. Mannen hadde to uker permisjon, men er begynt i jobb igjen. Så da er det bare meg og babyen hjemme. Det er litt deiligt kjenner eg. 😊

Ok. Synst du det er litt leit å ikkje kunne føde naturligt? planlagt keisersnitt er i hvertfall det beste mtp den indre cerclagen, og da har de full kontroll. Det høres fælt ut at livmoren evt kan rivne 😬 Bra de har kontroll på deg og en god plan fremover.. Ja, krysser fingrene at du kommer til 34uker uten drama 🤞
Det plager meg litt at keisersnitt er en såpass stor operasjon. Har hatt kikkhullsoperasjoner tre ganger før og syntes det var tøft nok, og keisersnitt er et mye større inngrep Men om alternativet var igangsetting, ev. med barnet i seteleie, med fare for stormrier, styrtblødning, tang/sugekopp, totalruptur og/eller hastekeisersnitt, vil jeg takke meg til planlagt keisersnitt. Fikk tross alt en marerittfødsel etter igangsetting sist, så på en måte er det kanskje like greit at jeg ikke har noe valg denne gangen, så slipper jeg å tenke mer på det. Jeg ville også vært veldig redd for at barnet skulle dø under fødselen etter alt jeg har opplevd

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 26-05-2020, 13:35   #140
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Det plager meg litt at keisersnitt er en såpass stor operasjon. Har hatt kikkhullsoperasjoner tre ganger før og syntes det var tøft nok, og keisersnitt er et mye større inngrep Men om alternativet var igangsetting, ev. med barnet i seteleie, med fare for stormrier, styrtblødning, tang/sugekopp, totalruptur og/eller hastekeisersnitt, vil jeg takke meg til planlagt keisersnitt. Fikk tross alt en marerittfødsel etter igangsetting sist, så på en måte er det kanskje like greit at jeg ikke har noe valg denne gangen, så slipper jeg å tenke mer på det. Jeg ville også vært veldig redd for at barnet skulle dø under fødselen etter alt jeg har opplevd
Ja, sant. Det er det eg vil tro. Etter alt du har vert igjennom, så er det bedre med en operasjon, der legene får ungen raskt ut og det ikkje kan komme noen komplikasjoner av å føde naturligt. Så du får tenke at dette er den beste løsningen Men selvfølgelig skjønner eg at du tenker på inngrepet. Det er jo et stort inngrep. Men tenk på at de gjør dette hver dag, og at du er i gode hender. Både du og barnet. Det er det viktigste ❤ Så får eg håpe du har noen gode folk rundt deg som kan hjelpe deg den første tiden etter fødsel, ettersom du ikkje kan bære eller løfte noe tungt på noen uker. Stemmer ikkje det etter et keisersnitt?
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder