Ønskebarn forum  
Gammel 09-04-2018, 21:23   #1
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard Forsøk i mai 2018

Her går jammen meg det meste skeis for tiden. Først blødningen som kom alt for tidlig og fremdeles ikke har stoppet. Først ble Aspirindosen halvert. Nå blir det østrogen tilførsel hver 6. time og progesteron hver 8. Det blir 8 alarmer på telefonen inkl én midt på natten I tillegg kommer den jeg har på for å komme meg opp på jobb. På UL i dag hadde jeg en folikkel som var større enn 15 mm, og det førte til kansellering av nedreguleringssprøyten jeg skulle tatt til onsdag. Jeg har fremdeles ikke klart for meg hvor mye det eventuelt klusser til planene, men foreløpig gjelder fremdeles innsettdatoen 10. mai. Kjenner jeg har litt
Newbie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-04-2018, 22:42   #2
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Huff da, hørtes fryktelig stressende ut, men virker jo som om klinikken justerer kursen underveis? Er det prøvesyklus du har vært på til nå slik at de kan se hvordan kroppen reagerer når det gjelder?

Jeg skulle ha satt nedreguleringssprøyten i morgen, men siden legen i Riga oppdaget at syklus ikke var i gang enda rett før hysteroskopien forrige onsdag, til tross for at jeg var på dag 14, måtte planene endres, og jeg ble satt på p-piller dagen etter. Nå blir det ul og forhåpentligvis nedreguleringsspøyte 8-9 dager senere istedet og innsett er blitt tilsvarende forsinket men det trenger ikke bety at det samme gjelder for deg siden de gjør ting på andre måter ved Ava Peter. Legen har sagt innsett tidligst 14. mai for min del.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-04-2018, 07:28   #3
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Huff da, hørtes fryktelig stressende ut, men virker jo som om klinikken justerer kursen underveis? Er det prøvesyklus du har vært på til nå slik at de kan se hvordan kroppen reagerer når det gjelder?

Jeg skulle ha satt nedreguleringssprøyten i morgen, men siden legen i Riga oppdaget at syklus ikke var i gang enda rett før hysteroskopien forrige onsdag, til tross for at jeg var på dag 14, måtte planene endres, og jeg ble satt på p-piller dagen etter. Nå blir det ul og forhåpentligvis nedreguleringsspøyte 8-9 dager senere istedet og innsett er blitt tilsvarende forsinket men det trenger ikke bety at det samme gjelder for deg siden de gjør ting på andre måter ved Ava Peter. Legen har sagt innsett tidligst 14. mai for min del.
Ja, er veldig fornøyd med oppfølgingen fra klinikken. Har vært i kontakt med de gjennom helgen, og medisinjusteringene skal bidra til å opprettholde planen om innsett 10. mai. Er i min 2. prøvesyklus, som jeg har forstått de kjører meg på for å se hvordan kroppen responderer på hormonene og samtidig synkroniserer meg med donor. 1. syklus gikk etter planen, men det har altså klusset seg litt nå i nr 2. Nedregulerinhssprøyta ble kansellert pga en folikkel større enn 15mm. Har ikke fått beskjed om at den skal tas senere, så regner med at jeg da ikke skal ha den. Så man kan tydeligvis kjøre innsett uten å ha fått nedregulerinhssprøyte(?). Skulle ønske jeg hadde litt mer kunnskap om disse tingene, så kanskje jeg slapp å bli så stressa hver gang ting ikke går helt etter behandlingsplanen. Skal nå gå på medisiner ut uka, så gå en uke uten medisiner, og så starte opp igjen med medisiner for det de kaller Egg Transfer syklus, som er 18 dager før innsett.
Gammel 10-04-2018, 09:05   #4
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Newbie Vis innlegg
Ja, er veldig fornøyd med oppfølgingen fra klinikken. Har vært i kontakt med de gjennom helgen, og medisinjusteringene skal bidra til å opprettholde planen om innsett 10. mai. Er i min 2. prøvesyklus, som jeg har forstått de kjører meg på for å se hvordan kroppen responderer på hormonene og samtidig synkroniserer meg med donor. 1. syklus gikk etter planen, men det har altså klusset seg litt nå i nr 2. Nedregulerinhssprøyta ble kansellert pga en folikkel større enn 15mm. Har ikke fått beskjed om at den skal tas senere, så regner med at jeg da ikke skal ha den. Så man kan tydeligvis kjøre innsett uten å ha fått nedregulerinhssprøyte(?). Skulle ønske jeg hadde litt mer kunnskap om disse tingene, så kanskje jeg slapp å bli så stressa hver gang ting ikke går helt etter behandlingsplanen. Skal nå gå på medisiner ut uka, så gå en uke uten medisiner, og så starte opp igjen med medisiner for det de kaller Egg Transfer syklus, som er 18 dager før innsett.
Det er litt enklere å koordinere med donor med nedreguleringssprøyte, men det er fullt mulig å gå rett på stimuleringssyklus uten å ta den, ja Regner med du skal vente på blødning i den medisinfrie uka?

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 10-04-2018, 10:35   #5
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Standard

Sitat:
Det er litt enklere å koordinere med donor med nedreguleringssprøyte, men det er fullt mulig å gå rett på stimuleringssyklus uten å ta den, ja Regner med du skal vente på blødning i den medisinfrie uka?
Åh, takk for info om nedreguleringssprøyta! Da senket skuldrene seg litt her Har fått beskjed om at jeg skal begynne å blø innen én uke etter medisinstopp. Akkurat dét blir nervepirrende, siden jeg blør nå...... Det gikk veldig greit etter prøve syklus nr 1, da begynte jeg å blø 2 dg etter medisinstopp og blødde i 5 dg, men da hadde jeg ikke blødd underveis.
Gammel 11-04-2018, 09:02   #6
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Standard

Sitat:
Tror forresten syklusen min har vært ganske synkron med donor i utgangspunktet, da prøvesyklusene har sammenfalt nogenlunde med min egen syklus. Kanskje det da er mindre viktig med nedreguleringssprøyte? Blødningen jeg har hatt sidenfør helgen kom 10-11 dager før jeg normalt skulle hatt mens og blødning etter medisinstopp. Mengden har heldigvis halvert seg og det er i følge klinikken «good news». Sendte dem en mail med oppdatering om tilstanden kl 19 i går og fikk svar kl 22:30! Føler virkelig de er veldig «på» når noe avviker fra planen, og det er betryggende.
Gammel 16-04-2018, 18:19   #7
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Hei jenter!

2. ed-forsøk her i disse dager! Bare fryseforsøk på oss pga pgd... Naturlig syklus og kontroll i morgen, syklusdag 7

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

4 eggdonasjonsforsøk med negative resultat

Nå gravid på naturlig måte med termin i august-20
Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-04-2018, 19:42   #8
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Hei jenter!

2. ed-forsøk her i disse dager! Bare fryseforsøk på oss pga pgd... Naturlig syklus og kontroll i morgen, syklusdag 7
Da rekker du vel aprilforsøk? Det gikk jammen kjapt fra du fikk behandlingsplanen til du var i gang igjen

Her er det 1. kontroll i overimorgen Om alt ser fint ut, blir det nedruleringssprøyte etterpå

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 17-04-2018, 10:26   #9
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Hei jenter!

Oi, skal si det går unna for dere! Masse lykke til
Her går jeg og venter på mens. UL og oppstart med hormonstimulering til mandag
Gammel 18-04-2018, 08:29   #10
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Newbie Vis innlegg
Oi, skal si det går unna for dere! Masse lykke til
Her går jeg og venter på mens. UL og oppstart med hormonstimulering til mandag
Når hadde du medisinstopp?
Her har jeg akkurat vært på ul og fått satt Diphereline av gyn etter at Riga godkjente resultatet. Endometriet var 10 mm og største follikkelen 9 mm. Siste p-pille ble tatt i morges. Venter nå på blødning så da er vi to

født 21+3
født 21+5